Ga naar hoofdinhoud

OnderhoudNL start campagne voor omscholingstrajecten


Om het tekort aan personeel in de schilders- en vastgoedonderhoudsbranche terug te dringen, is OnderhoudNL deze week met de campagne 'Laat je omscholen naar werk in vastgoedonderhoud' gestart.

De campagne werd vorig jaar al met succes gevoerd en zorgde voor tientallen nieuwe schilders in de branche. Omdat de OnderhoudNL-leden in de BrancheBarometer hebben aangegeven in 2024 meer vacatures te verwachten, wordt er deze winter opnieuw ingezet op omscholingstrajecten met onze partners.

Met dit jaar twee nieuwigheden, zo meldt OnderhoudNL. De campagne heeft het jasje van ‘Wij onderhouden van Nederland’ gekregen en er is meer aandacht voor het bedrijf dat de zij-instromers opleidt. De campagne loopt tot en met eind maart. De verwachting is dat de meeste zij-instromers in de lente beginnen en voor de start van de zomer aan de slag kunnen gaan. 

wij onderhouden van - omscholing - Chardley 02 - 1936x1936.jpg

Partners

Omscholen dot OnderhoudNL samen met verschillende partners. Bij genoeg aanmeldingen in een regio wordt eerst een traject gestart bij de Schildersvakopleiding waar de zij-instromers praktijkscholing krijgen.

Het gaat om maatwerktrajecten van vijftien dagen tot tien weken, afhankelijk van de ervaring en aanleg voor het vak.

Kiest iemand voor schilderen, dan zal gedurende deze periode de nadruk liggen op het aanleren van basisvaardigheden schilderen. De OnderhoudNL-partners Opstap, Faber of Meestersgilde gaan vervolgens op zoek naar een bedrijf waar de zij-instromer geplaatst kan worden.

Voor geïnteresseerden die momenteel werkloos zijn, wordt een traject gestart in samenwerking met het UWV.

Stageplekken

Nieuw bij de campagne is dat leden aan kunnen geven of zij zij-instromers op willen leiden. ‘Zo zijn bedrijven beter zichtbaar voor werkzoekenden en kunnen zij-instromers sneller geplaatst worden via onze partners’, stelt OnderhoudNL.

Het aangeven kan eenvoudig in ‘MijnOnderhoudNL‘ door bij Bewerk vacatures het vakje ‘We hebben ook stageplekken zij-instromers’ aan te vinken. Deze 60 bedrijven hebben dit al gedaan.

Social media

De campagne zal voornamelijk te zien zijn op social media platforms als Instagram, Snapchat en Facebook, meldt OnderhoudNL. Je ziet daar vier schilders die het traject al hebben afgerond. Bekijk hier de verhalen van EricChardleyMarjo en Maarten

wij onderhouden van - omscholing - Marjo 02 - 1936x1936.jpg

Bron: OnderhoudNL

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Inspiratie-event ‘Vrouwen in Vastgoedonderhoud’

Henry Handsome moet visie ToekomstGroep tot leven brengen

Toolbox ‘Dieselmotoremissie’ gelanceerd

Brouwer in directie Lenferink Vastgoedonderhoud

HJL Groep uit Havelte is nu ERM-gecertificeerd


Naar archief >