Ga naar hoofdinhoud

AkzoNobel sponsort Nederlandse deelname aan Expo 2025 Japan


De organisatoren van de Nederlandse deelname aan de wereldtentoonstelling Expo 2025 in het Japanse Osaka hebben verfconcern AkzoNobel weten te strikken als zogenoemde 'gouden' sponsor.

Nederland is een van de ruim 160 deelnemende landen die zich presenteert op de Expo in Osaka, Japan, die plaatsvindt van 13 april tot en met 13 oktober 2025.

Het hoofdthema van deze Expo is: ‘Designing Future Society for Our Lives’. Hierbij gaat het om het zichtbaar vormgeven van een wereld waar grote maatschappelijke crises rond bijvoorbeeld klimaat en gezondheid de leefbaarheid zullen bepalen. Centraal staat de vraag “What is the happy way of life?”

Paviljoen

De Nederlandse deelname is vormgeven naar het thema ‘Common Ground’, de ambitie om verschillende perspectieven en expertises samen te brengen om nieuwe antwoorden te vinden voor mondiale uitdagingen zoals klimaatverandering, grondstoffenschaarste, vergrijzing en voedselzekerheid.

Het Nederlandse paviljoen vormt tijdens Expo 2025 een ontmoetingsplek voor Nederlandse bedrijven, kennisinstellingen en (culturele) organisaties om zich te presenteren, kennis op te doen en te netwerken met Japanse en internationale partners.

Dit door bijvoorbeeld het organiseren van eigen evenementen in het paviljoen of door aan te sluiten bij een van de sectoren die zich tijdens speciale themaweken presenteren in Japan. Zij organiseren een uitgebreid programma met events en missies die naast de Expo ook andere plekken in de Kansai-regio en Tokio aandoen.

AkzoNobels team wil in Japan haar ‘groene’ verven en coatings, variërend van decoratieve wandafwerkingen en houtverzorgingsoplossingen tot coils en beschermende coatings, in de schijnwerpers zetten.

Randstad

Bedrijven kunnen daarnaast kiezen uit drie sponsorpakketten: nationaal, goud of zilver. Naast AkzoNobel is Randstad, bedrijf voor uitzendwerk en HR-diensten, de tweede gouden sponsor. Philips tekende voor een zilveren sponsorpakket. De partnerschappen werden op 4 oktober officieel bekrachtigd tijdens een business event op de Nederlandse Ambassade in Tokio (zie foto boven). 

Het Nederlandse paviljoen biedt bezoekers van Expo 2025 – naar eigen zeggen – een unieke ervaring op het gebied van nieuwe technologieën en innovaties in de energietransitie..

De organisatie van de Nederlandse deelname ligt bij een projectteam bestaande uit medewerkers van het ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ) en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Samen met het bedrijfsleven, kennisinstellingen, culturele organisaties en andere overheden wordt de deelname en de programmering vorm gegeven.

Osaka hoopt circa 28 miljoen bezoekers op Expo 2025 te kunnen begroeten. Kijk voor meer informatie op www.nlexpo2025.nl.

Zo komt het Nederlandse paviljoen eruit te zien in Osaka

De personen op de 1e foto zijn: Van links naar rechts: Pieter Terpstra (Hoofd Economische Afdeling bij de Nederlandse ambassade in Tokio), Aino Jansen (Project manager Nederlandse deelname Expo 2025 Osaka, Kansai, Japan), Jos Schut (Randstad Global Chief Human Resources Officer), Satoyo Ito (AkzoNobel General Administration Japan), Katsuhiko Ohsawa (Director AkzoNobel Coatings K.K. Japan), Hiroaki Takahashi (AkazoNobel Country Sales Manager ASP Japan), Kohei Nishimura (AkzoNobel Sales Representative Protective Coatings Japan) en Gilles Beschoor Plug (Nederlandse ambassadeur in Japan).

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


200 extra banen op de tocht bij AkzoNobel

AkzoNobel schrapt nog meer banen

Duurzaam onderhoud: corporaties aan zet

Grootste zonne-energiecentrale AkzoNobel in Polen

Vliegtuigpaneel in Catalaanse stijl


Naar archief >