Ga naar hoofdinhoud

Gebroeders Dedert openen showroom


Henk (links) en Arno Dedert, trots op hun gloednieuwe showroom. De cirkels op het plafond zijn op verschillende manieren afgewerktZe zijn aangesloten bij OnderhoudNL, bij VvE Belang en zijn AF Erkend (waarderingscijfer 9,3), dealer van GlansGarant-contracten, prefered suppliers van de IKEA Family-pas én de beste Betere Schilder van dit jaar (waardering 9,7). En ze openden net een prachtige showroom. Het gaat best goed met Schildersbedrijf H&A Dedert.

 

Het is een bonte verzameling organisaties en keurmerken waar de broers Arno en Henk Dedert bij zijn aangesloten. En dan is het stukadoorsbedrijf HAM, dat ze samen met neef Mario Vermelis oprichtten ook nog een erkend leerbedrijf. Dat stukadoorsbedrijf is de hoofdreden voor de nieuwe showroom. Henk Dedert: ‘Onze neef heeft gouden handjes. Hij wilde acht jaar geleden voor zichzelf beginnen. Wij zijn allebei geschoolde schilders, en daarnaast ook zakelijk sterk. Elke zzp’er die voor zichzelf begint leert dat. De mensen beloven je van alles, totdat je daadwerkelijk begint. Dan moet je het toch zelf doen. Daarom deden we mee met dat stukadoorsbedrijf. Zakelijk gescheiden, maar wel geïntegreerd.’

Kinderhoekje met magnetisch white- en blackboard en glasvlies met ingeweven logo Omdat klanten graag verschillende decoratieve wandafwerkingen willen zien, heeft het bedrijf een verschillende ruimtes ingericht en toont een aantal voorbeeldpanelen Het deel voor de schildersklanten: met gevelisolatie, paneeldeuren en een demonstratiekozijn

De meeste disciplines in huis

Arno: ‘Het is geweldig om die twee disciplines aan te kunnen bieden. Vroeger moesten we stukadoorswerk weigeren. Van bedrijven in onderaanneming aansturen, zijn we teruggekomen. Als zij slecht werk leveren, word jij er op aangekeken. Nu hebben we de meeste disciplines in huis. Zoals een timmerman. En drie stukadoors. Werkt perfect. Je kunt elkaar niet meer de schuld geven als een wand niet strak is of schilderwerk slecht uitgevoerd. En van werk komt werk: als Mario voor een stukadoorsklus opneemt komt er altijd ook schilderwerk bij, en andersom.’

 

De showroom

Decoratieve afwerkingen, zoals Italiaanse spateltechnieken, gietvloeren of lijstwerk, willen de mensen graag vooraf zien. Dus maakten de Dederts al in hun vorige pand een kleine showroom. Henk: ‘Hier kunnen we alles laten zien. Ook aan de klanten voor het schildersbedrijf. We krijgen vaak vragen over neuslatten. We leggen de functie en nut uit van neuslatten en hoe we ze gaan bevestigen. Hier hebben we op een kozijn verschillende neuslatten gemonteerd en ook een houtrotreparatie uitgevoerd. Ook tonen we hoe je met ornamenten een paneeldeur kunt maken, en hoe we gevelisolatie uitvoeren.’

 

Het personeel

Het bedrijf is gegroeid naar zo’n acht man personeel in de winter tot 12 schilders in de zomer. De meesten op detacheerbasis. ‘We hebben het er pas nog over gehad. Zouden we geen mensen in vaste dienst nemen’, zegt Arno. ‘Het probleem is de bedrijfsgrootte. Wordt er iemand ziek of moet je mensen ontslaan, dan kost dat meteen veel geld.’ Henk: ‘Het zijn wel echt onze medewerkers, ze krijgen ook een kerstpakket en gaan mee op bedrijfsuitjes.’

 

Samenwerking met winkeliers

Zo’n groot bedrijf neemt kantoorwerk met zich mee, dat de broers onderling verdeeld hebben. Daardoor kan de showroom op woensdag en vrijdag open. Ook op zaterdag gaan de broers beurtelings winkelieren. Henk: ‘Een eindje verderop staat een Ikea. Die benaderde ons of we 10 procent korting wilden geven aan houders van de Ikea Family-pas. Dat heeft ons veel klanten opgeleverd.’ Eveneens dichtbij is een tegel- en sanitairbedrijf waar op zaterdag veel volk komt. Op aanloop van die kant hopen de broers ook.

 

Belang van kwaliteit

Arno Dedert denkt dat klanten weer professionele schilders zoeken. ‘We hebben de grootste golf van die goedkope schilders wel gehad. De mensen beseffen meer en meer hoeveel rotzooi er op de markt is. En goedkope schilders doen niet aan garantie.’ Henk Dedert: ‘Dat is volgens mij ook de reden waarom wij zo hoog scoren op die klanttevredenheidslijstjes. We lopen altijd met de klanten het werk nog even rond. Eventuele klachten verhelpen we meteen. Mensen zijn dan echt blij verrast.’

 

VvE’s

Dat AF en Betere Schilder wel eens met elkaar bakkeleien kan de Dederts weinig schelen. ‘Ik vind VvE’s gaaf om te doen’, zegt Henk. ‘Besturen goed adviseren, grote complexen aanpakken. Het VvE-Belang keurmerk krijg je alleen met een AF-erkenning. En voor veel particulieren betekent AF van oudsher wel wat.’ Arno: ‘Maar Betere Schilder is veel marketinggerichter, ze snappen hoe sociale media werken en helpen je om klanten te vinden. Het vult elkaar goed aan.’ GlansGarant hebben de broers vanwege de onderhoudscontracten. Arno: ‘Vooral mensen die in het verleden slechte ervaringen met een schildersbedrijf hebben gehad en nu de zekerheid willen, kiezen voor zo’n contract tegen een vast bedrag per maand.’


BouwBeurs: branchevoorzitters willen betere ketensamenwerking

De Bouwpraktijk opent vestiging in Barendrecht

Puts nieuwe topman van OTTO Work Force

Strategisch partnerschap Toupret Benelux en Renovaid

Bijna tweederde ondernemers bezorgd over zero-emissiezones


Naar archief >