Ga naar hoofdinhoud

Fijnschilders en natmakers


Was gisteren bij de eerste Masterclass Jong
Management, een soort college, maar dan leuk. Ben Tiggelaar was de spreker. Hij
legde uit dat veranderen van mensen maar langzaam gaat. Daar zit je dan als
ondernemer. Bijvoorbeeld als je besloten hebt om van de nieuwbouw meer het
particuliere werk te gaan opzoeken.

‘Een schilder is geen spuiter’, ‘Een nieuwbouwschilder
moet je niet bij een oud omaatje langssturen’, ‘schilders moet je vooral laten
schilderen, en vooral niet laten timmeren. dat kunnen ze niet en dat willen ze
niet’. Het zijn zomaar uitspraken die heel veel hoort in onze branche (en ik
denk wel eens: vaker bij schilders dan elders).
Toch hoor ik ook met grote regelmaat dat een schildersbedrijf aan het
omturnen is. Van nieuwbouw naar particulier, van capaciteitsaanbieder naar
totaalonderhoudsbedrijf. Een paar medewerkers zal zo’n verandering wel niet
trekken, maar ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zó eenvoudig zijn, dat
ze maar één kunstje kunnen.
Heeft er iemand een voorbeeld van wat wérkt als je je schilders iets anders
wil laten doen, zich anders wilt laten opstellen dan tot dan toe
gebruikelijk?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan