Ga naar hoofdinhoud

Geef schilder de goot en de gevel


Schildersvak.nl stelde woonconsumenten de vraag:

Bijna de helft van alle woonconsumenten heeft er geen enkele behoefte aan dat de schilder zijn dienstenpakket uitbreidt. Schildersvak.nl vroeg het aan 505 woonconsumenten. Blaadjes uit de goot halen en de gevel schoonspuiten worden nog het meest genoemd.

Ik zou het prettig vinden als een schilder zijn diensten zou uitbreiden met

in de veronderstelling dat er een gat in de markt is waar de schilder van zou kunnen profiteren: opdrachtgevers hebben immers altijd wel klusjes in en om het huis. Wat is logischer dan die door een handig schildersbedrijf te laten uitvoeren? 45 procent vindt dat überhaupt geen goed idee, en nog eens 22 procent van de woonconsumenten heeft er niet zo’n beeld bij.

Voor de rest moet een schildersbedrijf maar eens goed nadenken voor het bouwkundig werk, loodgieterswerk of interieuradvies gaat leveren. De consument zit daar duidelijk niet op te wachten. Wel hoog bij zowel huurders als kopers scoort het ‘bladvrij maken van de goten’, een dienst die kortgeleden is omarmd door de GlansGarant-schilders. 17 procent van de woonconsumenten ziet dat de schilder wel doen.

Waar huurders helemaal geen idee bij hebben, maar maar liefst 20 procent van de kopers wel, is het reinigen van de gevel. Dus misschien moet de schilder op zoek naar klusjes erbij eerst maar eens beginnen met de inverstering in zo’n gevelreinigingsapparaat.

dienstengootK

Eén reactie op “Geef schilder de goot en de gevel

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan


Naar archief >