AkzoNobel heeft het complete Jaarverslag 2014 digitaal verrijkt online gezet. De sterk interactieve website is tevens beschikbaar als iPad app en maakt gebruik van infographics en intuïtieve functies.
Meerwaarde
CEO Ton Büchner stelt dat AkzoNobel met het Jaarverslag 2014 verdere voortgang heeft geboekt wat betreft de geïntegreerde verslaglegging, waarbij zowel financiële als niet-financiële informatie wordt opgenomen. Hierdoor wordt de gecreëerde meerwaarde op het gebied van economische, sociale en milieuaspecten beter weergegeven. Een van de opvallende toepassingen is een innovatieve benadering van het meten van effecten op menselijk-, sociaal- en milieugebied.
Waterfall
Het digitale Jaarverslag 2014 maakt gebruik van een zogeheten ‘waterfall design’, wat een van de voorbeelden is van de geavanceerde ontwerptechnieken. Daarnaast beschikt het digitale Jaarverslag 2014 over een interactieve grafiekengenerator, vergelijkingsfuncties, grafieken en diagrammen met animaties en mogelijkheden voor Search As You Type.
Ga naar www.akzonobel.com/report om het Jaarverslag 2014 te bekijken of download de iPad app uit de App Store. De gedrukte versie bevat de interactieve Layar-technologie die linkt naar de online versie. Deze versie komt in april beschikbaar.