Ga naar hoofdinhoud

Bladderende verf onvoldoende signaal


Het zijn doorgans niet de schilders die bepalen wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt aan de woning, binnen of buiten. Meestal is de opdrachtgever zelf, al dan niet geholpen door de schilder, die het onderhoudsmoment bepaalt.

Je zou hopen dat bladderende verf voldoende signaal voor huurders en woningeigenaren is om aan de schilder te denken. SchildersVakkrant liet het onderzoeken. Gemiddeld bijna een kwart van huurders en kopers heeft het blijkbaar nog niet goed begrepen.

SchildersVakkrant legde de volgende stelling voor aan huurders en woningeigenaren: ‘Als verf begint te bladderen, is het tijd voor de schilder’. Gelukkig geeft gemiddeld 69% aan dat het dan eigenlijk al te laat is. Kopers (77%) zijn kritischer ten aanzien van deze stelling dan huurders (56%). Gemiddeld 23% daarentegen vindt dat het bladderen van verf juist de juiste tijd is om aan de schilder te denken. Huurders (29%) vinden dit uitgangspunt vaker dan kopers (19%). USP Marketing Consultancy voerde het onderzoek uit. Alle reden voor schildersbedrijven om opdrachtgevers te overtuigen om sneller een schilder te raadplegen.

schildersvaktrend 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Woningtrends 2025: meer isolatieglas, minder schilderwerk

Goudhaantje heeft nieuwe ambassadeur

Vier miljoen voor onderhoud Brabantse rijksmonumenten

Altrex wint Fitting Award voor duurzaamheid op BouwBeurs

PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035


Naar archief >