De Nederlandse Kleurenschool heeft een nieuwe website en logo. Het nieuwe design van zowel logo als website staan voor de kern- en merkwaarden, zoals: Innovatief, Onafhankelijk, Maatschappelijk betrokken, Meesterschap, Creatief.
Het nieuwe beeldmerk is een artistieke weergave van de kleurenruimte, waarbij drie kleurencirkels zijn weergegeven: een laag verzadigde met veel wit, een hoog verzadigde in het midden en onderin een laag verzadigde kleurencirkel met veel zwart.
De verticale blauwe en paarse nuances vormen een trap om verder hoger te klimmen. De gele/oranje sikkel geeft de betrokkenheid aan, focus en kennisoverdracht. Immers is het noodzakelijk om adequate kennis van kleur, kleurcommunicatie, kleurtechniek en kleurgebruik te hebben, zodat je het welbevinden van mensen positief kan beïnvloeden, aldus de Nederlandse Kleurenschool.
Website
De nieuwe website voldoet aan de hedendaagse eisen van een responsive website en is zowel op computers als op draagbare devices goed te raadplegen.