Otto Work Force, moederbedrijf van EAR Uitzendschilder, is uitgeroepen tot Uitzendbureau van het Jaar. De verkiezing is een initiatief van onderzoeks- en adviesbureau Q&A Research & Consultancy. De brancheverenigingen ABU en NBBU ondersteunen het event.
In totaal waren 15 uitzendbureaus genomineerd die kans maakten op titels in drie categorieën. Otto Work Force behaalde een 8,79 als eindcijfer. Daarmee bleef het Unique en Randstad voor In de categorie Flexspecialist van het Jaar ging de overwinning naar Flexspecialisten (eindcijfer: 8,13).
Vanaf 9 maart hebben uitzendbureaus hard gestreden om zoveel mogelijk beoordelingen van hun uitzendkrachten en opdrachtgevers te verzamelen. Uitzendkrachten konden een uitzendbureau op elf aspecten beoordelen, waar opdrachtgevers dit deden op twaalf aspecten. Uitzendkrachten vinden de snelheid/stiptheid van het betalen van het salaris het belangrijkste aspect en deze weegt daarom ook relatief het meest mee voor het eindcijfer van een uitzendbureau (11%).
Ook de aspecten deskundigheid van het personeel en de intercedenten (10%) en de vriendelijkheid van het personeel en de intercedenten (10%) zijn belangrijk voor uitzendkrachten. Opdrachtgevers hechten de meeste waarde aan de kwaliteit van de uitzendkrachten (11%), maar dit aspect lijkt ieder jaar minder belangrijk te worden (12% in 2014; 14% in 2013). Daarnaast is deskundigheid van het personeel en de intercedenten (9%) en de service (9%) belangrijk voor opdrachtgevers.