Ga naar hoofdinhoud

Tweederde bedrijven gebruikt social media


Sociale media zijn voor bedrijven in korte tijd uitgegroeid tot populaire communicatiemiddelen. Anno 2015 gebruikt 63 procent van de bedrijven ten minste één vorm van sociale media. Dat blijkt uit een CBS-onderzoek.

In 2012 was dit nog 41 procent.  Bedrijven met 10 of meer werkzame personen werden gepeild. Vooral bedrijven in de informatie- en communicatiebranche en in de toeristische sector maken veel gebruik van deze vormen van communicatie.  In de bouwnijverheid steeg het gebruik van social media van zo’n 38 procent in 2013 naar zo’n 55 procent in 2015.

De transportsector is het minst (40 procent) aanwezig op de verschillende typen sociale media. Sociale netwerken zijn onder bedrijven met tien of meer werkzame personen de populairste vorm van sociale media. In 2015 gebruikt 61 procent van de bedrijven een netwerk zoals Facebook of LinkedIn. Het plaatsen van berichten op (micro)blogs zoals Twitter en het delen van filmpjes en foto’s via multimedia-websites zoals YouTube is ook bij veel bedrijven in trek.

Slechts een klein deel van de bedrijven gebruikt Wikipedia-achtige middelen om kennis te delen: 6 procent. Ten opzichte van 2012 is het gebruik van alle vormen van sociale media gestegen, behalve het gebruik van de zogeheten ‘wiki’s’.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


CBS: Aantal vakbondsleden blijft sterk dalen

Verzuim in bouw daalt licht, maar blijft ‘zorgelijk’

Onderhandelingen over lonen zitten nog steeds vast

Klein bedrijf en zzp’er vaakst dupe van ransomware

Meer zzp’ers met voorziening arbeidsongeschiktheid


Naar archief >