Gezellig, een schilder in en rond je huis. Lekker bakje koffie doen en je maakt weer eens een praatje… voor een heel klein deel van de klanten van de schilder geldt die beleving. Maar de overgrote meerderheid vindt de schilder vooral lastig.
Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van Schildersvak.nl door USP Marketing Consultancy onder 527 ‘woonconsumenten’: huurders en woningeigenaren. Slechts 4 procent van de respondenten zegt het echt gezellig te vinden als de schilder komt. En 27 procent zegt helemaal geen last te hebben van de schilders. 40 procent geeft volmondig toe dat schilders rond het huis altijd veel gedoe geeft, maar nu eenmaal een ‘noodzakelijk kwaad’ zijn. 15 procent is nóg negatiever: zij vinden schilders rond het huis ronduit lastig. (13 procent had geen mening over de vraag).
USP vroeg ook aan de woonconsumenten om te reageren op de uitspraak ‘Ik vind het leuk als de schilders komen’; 13 procent van de huurders is het daarmee eens, 12 procent van de kopers. Een groot percentage van de eigenaren is het oneens met de stelling (45 procent, tegen 38 procent van de huurders). Een andere antwoordoptie was ‘dat hangt er van af’ (huurders 31 procent, eignaren 27 procent) of ‘geen mening'( 18 om 16 procent)
Op basis van deze gegevens zou de schilder het ‘ontzorgen’ en het ‘schilderen als een belevenis’ misschien beter kunnen oppakken.
Men ziet “de schilder” als een noodzakelijk kwaad en kiest er daardoor zélf voor om onderhoud zo lang mogelijk uit te stellen om het vervolgens door een zo goedkoop mogelijke “schilder” te laten schilderen. In plaats daarvan kunnen ze het schilderwerk (en het onderhoud in het algemeen) het beste serieus en periodiek laten onderhouden, zodat de kwaliteit van het schilderwerk ook op een hoger niveau zal komen te liggen.
Een kwestie van goede afspraken maken met een schilder die zijn vak verstaat en niet via internet de goedkoopste zoeken.
Ben het wel met je eens John, maar de stelling was; “kan de schilder (schilders/ondernemers) het ‘ontzorgen’ en het ‘schilderen als een belevenis’ beter oppakken?”
Ondanks dat mijn persoonlijke ervaring dat particuliere huiseigenaren en huurders eigenlijk geen idee of enig benul hebben hoe de wereld van de schilder eruit ziet, denk ik toch dat er veel te winnen valt in ‘de beleving’ van deze klanten. In het huidige tijdsbeeld gaat ook alleen maar over ‘beleving’.
Hoe goed je als schilder ook bent, hoe ‘gelikt’ je schilderwerk er ook uitziet; als je als schilder een gebrekkig empathisch vermogen hebt m.a.w. geen ‘klik’ met de klant dan staat het proces (uitvoering werkzaamheden) en de eindkwaliteit van je schilderwerk op voorhand al 2-0 achter. Want de klant wenst een fijne beleving/goed gevoel te hebben over de uitvoering, het eindresultaat en duurzaamheid staat dan kennelijk op de 2e plaats. Investeren in het (wederom) aanleren van sociale vaardigheden lijkt me een begin.
Interessant artikel.
Ik ben het eens met Henk. Als je als schilder veel kunt winnen door bij te dragen aan de klantbeleving is dat wel een mooie overweging.
Savantis heeft een training Klantgericht werken, mogelijk interessant voor schilders die zich willen ontwikkelen op dit gebied.
https://www.savantis.nl/training/klantgericht-werken-2/
De vraagstelling vind ik niet zo sterk. ‘Nuttig’ was een betere vraag geweest.
Daarnaast geeft het toch ook gedoe als de schilder langskomt? Het is pas vreemd dat de meeste schilders dat kennelijk zelf niet meer beseffen. Steiger of hoogwerker voor de deur… Extra koppen koffie maken… Geluid van radio en/of schuurmachines…
Daarnaast zal de uitslag van deze enquête beïnvloed zijn door de laatste keer dat er iemand aan de woning kwam werken, of dat nu een schilder of een andere vakman is.
Beter is het om de klant eens aangenaam te verrassen. En dan heb ik het niet over afspraken nakomen, duidelijk communiceren of netjes werken. Dat zou gewoon moeten zijn.
Ik denk bijvoorbeeld aan: het van tevoren uitdelen van een brief aan de bewoners en hun buren met informatie over de planning en werktijden, de interne regels wat betreft radio en waar mensen eventuele klachten kwijt kunnen. Als u dit nu ook nog vergezeld laat gaan van een tegoedbon voor het uitvoeren van winterschilderwerk met wat korting, weet ik zeker dat het nog klanten kan opleveren ook.
Je kunt als schilder ook zorgen dat het voor de klant prettiger word. Als je er iets aandacht aan besteed zul je zien dat de klant milder word en er zelf ook meer voor openstaat.
Het overgrote deel vind de schilder lastig? kom op zeg wat ,n onzin
Er zijn 500 mensen gevraagd naar hun mening ,en dan moet het maar lastig zijn .vreselijk om dit te durven schrijven
IK ben 46 jaar schilder en kom op diverse projecten om de 6 jaar terug, en kan dus veel mensen persoonlijk, het is een feest als ze ons terug zien ,en ze zijn blij ,we hebben altijd koffie bij iedereen en ik heb van m,n leven nog nooit een onvertogen woord gehoord .
Wel is het zo dat je afspraken maakt met de mensen per brief ,en dat je rekening houd met bv mensen die ploegendienst hebben ,de radio pas aanzetten met toestemming en niet hard aanzetten , dan praat ik over de de mensen die een huis huren .
particulieren die weten nu eenmaal dat om de 6 jaar de schilders komen om hun huis te verfraaien en natuurlijk zijn die blij ,anders word er toch geen schilder gevraagd? ,ik heb bv bij pieter storms gewerkt van het programma breekijzer op tv ,niet de makkelijkste , maar we werden keurig netjes behandeld, en ieder jaar werd er ,n gedeelte van het huis geschilderd ook binnen , anders laat pieter storms het toch niet doen?
, het is maar net hoe je de mensen bespeel en hoe je er mee omgaat , het is hun territorium en dat moet je niet beschamen,!!!!!!!!!!!!!!!!
dus ik ben het ABSOLUUT niet eens met de stelling ,,,,,,.de schilder is niet gezellig .,,,,
waar we meerdere keren koffie dronken namen we bv een bloemetje mee als dank en dan is het zegt het voort.
ik heb op het vissershop in zaandam vroeger gewerkt ,een oude buurt met toch wel moeilijke mensen , ik was er kind aan huis om het zo maar te zeggen ..
het is absoluut niet waar wat usp marketing schrijft ,schilders worden op deze wijze in een kwaad daglicht gebracht ,en daar ben ik persoonlijk behoorlijk pissig om , zo ga je niet met schilderend nederland om .
USP MARKETING is niet goed bezig om te schrijven dat ,n schilder noodzakelijk kwaad is ,USP MARKETING moet eens mee gaan naar ,n project om te kijken en te vragen hoe schilders het ervaren om bij de mensen te schilderen ,ik draai de rollen eens om .en dat hebben ze bij usp marketing verzuimd
ik heb bij
elkaar nu 500 woningen geschilderd samen met m,n collega,s ,al voor de 4e keer dus 25 jaar al kan ik de meeste mensen ook in meerdere projecten is ook meerdere keren geschilderd,ik heb nog nooit een onvertogen woord gehoord van niet een bewoner , ja ik ben laaiend op USP MARKETING dat mag iedereen weten
En schilderend nederland ,pik dit niet wat USP MARKETING nu flikt.
USP MARKETING ik nodig u uit om eens van gedachte te wisselen als u natuurlijk dit wilt om dit onzinnige verhaal weer recht te zetten
Groeten van ,n schilder die nog nooit heeft ervaren dat ik lastig zou zijn als schilder
,klinkklare onzin
Ik geloof niet dat ik ervaren word als ‘lastig’
Wellicht helpt het dat ik een vrouw ben.
hier ook niet… Wij vrouwen pakken het misschien anders aan ?
Misschien dan in het vervolg alleen nog vrouwen laten werken bij particuliere opdrachtgevers?
Maar of dat het algehéle beeld van “de schilder” zal verbeteren?
Ik blijf er toch bij dat een groot gedeelte van de ontevredenheid en het negatieve beeld van “de schilder” ligt in het feit dat mensen niet op zoek zijn naar een kwalitstief goede schilder, maat gewoon naar de goedkoopste.
Via bijvoorbeeld een site zoals werkspot.
Okay John, een terechte tik op de vingers van jou. Mijn antwoord was wellicht iets te generaliserend.Overigens doe ik niet alleen particulier werk. De enquête gaat over de schilder als persoon. Waarschijnlijk zitten er ook nette schilders in de breedste zin van het woord op Werkspot.
Was geen tik op de vingers hoor 😉
🙂
In elk vakgebied zijn er mensen werkzaam die geen enkel inlevingsvermogen hebben. Ik behandel de mensen altijd zoals ik zelf behandelt weer worden. En ik werk ook volgens dat principe. Die radio is zo wie zo een storende factor. Soms hoor ik de radio van een ‘vakman’ die 3 huizen verderop aan het werk is. Dan denk ik ook.. ben je doof of denk je werkelijk dat niemand last van je heeft? Je werkt voor iemand, dat verdient wederzijds respect.
Degene die gereageerd hebben op deze site zijn
Hafida
Trompetter
Henk Lammers
John Hijnen
NIkbo
Wil
Wie van jullie ondervinden het fenomeen ,dat jullie niet gezellig zijn en maar lastig zijn.
Als jullie willen geef dan een antwoord op deze site .
Ik ben benieuwd,
Ik werk zelf reeds 20 jaar in de regio Rotterdam. Bij particulieren worden wij nooit als een last gezien.
Als we al als last gezien worden, dan is dat bij een enkele huurder als we voor bijvoorbeeld Havensteder werken. In een complex van 100 woningen is er altijd wel 1 bewoner die meent te moeten klagen. Maar die is dan ook wel een bekende bij de woningbouwvereniging.
Joh, maak je niet druk. Het is slechts een onderzoek en wees blij dat al jouw klanten in die 15 procent vallen.
Schildervak.nl heeft door USP MARKETING CONSULTANCY een onderzoek laten verrichten naar bewoners toe, ik doe het andersom ,
Ik heb bij de schilders die gereageerd hebben ,gevraagd of ze als last worden gezien en niet gezellig zijn , JOHN HIJNEN bv schrijft ,bij particulieren worden wij NOOIT als LAST gezien , ZEER duidelijke taal .
SCHILDERVAK>NL ,heeft dit onderzoek bij 500 mensen gedaan en dan moet het maar zo zijn .500 mensen maar ,wat een kwalijke zaak .
SCHILDERSVAK>NL bericht heel gewoon, net of er niets aan de hand is. een totaal verkeerd beeld voor de gehele schilderbranche ,
Schildervak.nl moet zich diep schamen door dit bericht te versturen .
Daarom vraag ik ook aan schildersvak .nl om eens verder te denken , dan hun neus lang is ,om het op z,n hollands maar te zeggen , JA ik ben er boos om SCHILDERVAK>NL.
Haal weg dat nieuws, en maak excuus, schildersvak.nl aan de duizenden schilders die te werk zijn , ook in het schildervakblad natuurlijk.
Goh, grappig: mijnheer Klaasen die nog nooit van iemand gehoord heeft dat hij irritant zou zijn. Dat kan natuulijk nooit aan Klaasen liggen!
Het punt is natuurlijk dat het heel goed is om eens te reflecteren op jezelf, door anderen te bevragen hoe ze tegen je aankijken. Wij kunnen wel denken dat we vreugde en kleur en bescherming komen brengen, maar ondertussen zijn er aardig wat mensen die de schilder laten komen vooral veel ‘gedoe’ vinden. Blijkt. Kun je boos over zijn, maar kennelijk zijn er veel mensen die het zo voelen.
Bij een opname, vermeld ik het zelf al. Houdt er rekening mee, dat we mogelijk een inbreuk op jullie privacy kunnen zijn. En tussentijds check ik altijd met de opdrachtgever of het naar de zin gaat. Dat kopje koffie neem ik zelf mee. En als de klant aandringt, drink ik gezellig een bakje mee. Maar de klant mag op geen enkele wijze ‘last’ ondervinden van het werk. Sterker nog, bij binnenwerk, in een niet leegstaande woning ruim ik elke dag mijn spullen op. Als de klant dan thuiskomt ziet deze alleen de vorderingen en geen rotzooi. Het lijkt overdreven, maar het is wel onderdeel van mijn marketing.
JAN MAURITS dit vind ik ,n persoonlijk aanval van jouw naar mij toe ,je verbloem hiermee de vraag stelling ,ik ben niet irritant ,jij schrijft het en dan moet het maar zo zijn ,
ik had wel verwacht dat je zoiets zou schrijven maar dat heeft totaal geen nut van jouw kant
er is een vraag gesteld aan 500 mensen en dan moet het maar zo zijn ,als ik het dan de vraag precies omdraai blijkt dat bv John HIJNEN geen last heeft,
dat zegt genoeg ,en ik hoef niet te vragen hoe mensen tegen mij opkijken ,dat is een stelling die jij opwerpt ,ik reflecteer niets ,ik constateer ,en ik beschrijf het op mijn manier ,ik neem niets aan van een onderzoek van maar 500 mensen, ook jij haal de schilders branche naar beneden om mij op deze wijze te beantwoorden ,ik heb bij duizenden mensen gewerkt jan schouten, en nog nooit heeft iemand mij irritant gevonden ,jij bent de enige, en dat vind ik ,n kwalijke zaak van jouw kant af ,en blijf bij het nieuwsbericht, en niet bij klaasen ,klaasen beschrijft het op ,n correcte manier ,wat jouw niet bevalt , nou dat lig ik terug bij jouw jan schouten
U zegt allerlei rare dingen over USP, en sommeert Schildersvak om het bericht in te trekken. Omdat de uitslag van een onderzoek u niet bevalt. Kijk u alstublieft eens naar uzelf. Heel fijn dat u denkt dat nog nooit iemand u irritant heeft gevonden. Hebt u ooit wel eens aan iemand gevraagd: vindt u mij irritant? Ik wed van niet.
U haalt alles doorelkaar ,ik baseer me op USP,,,,,, op gegevens van 500 mensen .
U haalt mij erbij om naar mezelf te kijken, fout jan , haal eerst de balken uit je eigen ogen en dan de splinters bij een ander is het spreekwoord, u vraagt ,vind u mij irritant heeft totaal niets met ,de schilder is niet gezellig , te maken ophouden jan om mij in diskrediet te zetten op deze site , dat heet onbehoorlijk gedrag , blijkbaar mag een redacteur dat wel doen ,maar dat wil niet zeggen dat wat u over mij schrijft ooit bewezen is door u, of door iemand, bewijs het maar eens of schrijf wat je dwars zit
en u bent begonnen om mij in diskrediet te zetten ,ik hou en baseer me op feiten die met het nieuws te maken hebben en daar schrijf ik over , ik heb op dit nieuws niemand in diskrediet gebracht ook jouw niet, alleen USP en het schildersvak, en iedereen mag zijn zegje hierover doen ,ook ik dus, ik ben geen meeloper, maar schrijf recht voor z,n raap, en ik denk niet dat iemand mij in mijn omgeving irritant vind, dat zijn alleen maar loze woorden die geschreven zijn door u ,wat ,n lef jan , ja ik heb dat recht nu om te schrijven ,en ik word totaal niet boos op loze woorden van jan maurits schouten ik vind het gewoon ,grappig
Inderdaad:
‘Ik heb (…) niemand in diskrediet gebracht (…) alleen USP en het schildersvak’
loze woorden jan , De ware aard van jouw komt boven , je gaat gewoon door , en ik vind het alleen maar lach wekkend . kom nou met iets concreets als je dat tenminste wil ,wel over het nieuws bericht ,dat van mij waar je over schrijft is loos bericht en slaat nergens op
wat ga je nu weer bedenken?
‘USP MARKETING is niet goed bezig (…)’
‘pik dit niet wat USP MARKETING nu flikt.”
‘Schildervak.nl moet zich diep schamen door dit bericht te versturen’
‘Haal weg dat nieuws, en maak excuus, schildersvak.nl’
Concreet genoeg, mijnheer Klaasen? Het begint de spuigaten uit te lopen, met u.
even voor de goed orde die dit misschien ook lezen tussen jan maurits schouten en klaasen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, is jan maurits schouten op 23 juni om ,9,43 begonnen om mij te vertellen dat ik,,,,,,,,,,,,,, irritant ,,,,,,,,ben , hierop heb ik dus antwoord gegeven en zo gaat dat nu steeds maar door met haantjes gedrag , het spijt me voor degene die dit allemaal lezen , maar niet ik, maar jan maurits is begonnen om op de persoon klaasen in te spelen met bewoordingen .
op het laatst gaat het niet meer over het nieuwsbericht , DE SCHILDER IS NIET GEZELLIG, maar over de persoon klaasen en dat is voor een hoofd redacteur niet netjes.
dit even voor de goede orde ,ik heb alles keurig geschreven , en ik ben het met het onderzoek niet eens , dat recht heb ik om te schrijven ,zonder persoonlijk te worden
U bent juist zeer persoonlijk aan het aanvallen en beledigen,. wat u zegt over USP is niet mals. Verder maakt u deze hele kwestie zelf heel persoonlijk met uw opmerkingen over dat iedereen zo tevreden over u is. Vraag ik daarop door (hebt u dat wel eens aan de mensen gevraagd dan?) dan reageert u agressief.
U bent niet alleen ‘gewoon’ uw meningaan het geven, u eist ook nog eens dat verhalen worden teruggetrokken en excuses worden aangeboden. U wilt dus, voor de zoveelste keer, dat artikelen die op deze website staan worden verwijderd. Daar gaan we ook dit keer niet aan beginnen.
om 13,31 uur doet de hoofdredacteur nog even een duit in het zakje ,om het zo maar te noemen , nu begint het de spuigaten uit lopen !!!!!!!!!,best wel grappig van mijnheer schouten .
och het is maar een onderzoekje van het USP ,wat maakt het verder nog uit ,het zet geen zoden aan de dijk ,schilderend nederland gaat gewoon z,n schilderwerken doen met vrolijke mensen waar ze schilderen zo zie ik het
Het is een onderzoek van ons, Schildersvak.nl, uitgevoerd door USP MC, een zeer gerespecteerd onderzoeksbureau met wie wij al jaren zaken doen. Een omvang van meer dan 500 geldt als een heel behoorlijke steekproef. In het onderzoek is gevraagd: ‘Schilders rond het huis is altijd veel gedoe’. Een handvol mensen ontkent dat: ‘Nee gezellig juist’. Een groot deel beaamt het maar zegt dat het een noodzakelijk kwaad is, 16 procent vindt de komst van de schilders ronduit lastig. Het nut van dit soort onderzoeken is om nu eens onafhankelijk te peilen hoe mensen tegenover schilderwerk aan hun huis staan. Men kan boos worden over de uitslag en men kan het ontkennen. Dat staat iedereen vrij. Wij denken dat je als ondernemer en individuele schilder dit soort gegevens ook kunt gebruiken om je eigen gedrag en ondernemerspropositie aan te toetsen.
om 14u06 ben ik ineens agressief ,ja het zijn maar bewoordingen vanJMS en dan moet het maar zo zijn als de heer schouten dat schrijft .het gaat nu niet meer over het nieuws meer ,maar over de heer klaasen , ik wil het hier maar bij laten mijnheer schouten ,ik heb op 22juni om 16,01 mijn zegje gedaan en dat is duidelijk genoeg
Een paar voorbeelden van verbale agressie:
‘USP MARKETING is niet goed bezig (…)’
‘pik dit niet wat USP MARKETING nu flikt.”
‘Schildervak.nl moet zich diep schamen door dit bericht te versturen’
‘Haal weg dat nieuws, en maak excuus, schildersvak.nl’
Jan Wat maakt je je toch druk om een onderzoekje van USP, Jij bent begonnen met argumenteren ,niet ik ,je had je er gewoon niet mee moeten bemoeien dan had je dit geneuzel allemaal niet gehad ,en was er niets aan de hand geweest ,ik heb mijn punt gemaakt en daar sta ik nog steeds achter ,als je 500 mensen benader heb je geen goede indicatie om dan maar te schrijven dat schilders lastpakken zijn ,dan gaan mijn haren overeind staan ,ik had al geschreven dat ik mijn zegje nu gedaan hebt ,toch stook je het vuurtje weer op, en ik vind het steeds grappiger te vinden
Dat schrijven we niet. En er is niets tegen argumenteren. En wat lees ik? Mag ik me nu niet meer bemoeien met wat er op mijn ‘eigen’ website geschreven wordt? Dat zou met wat zijn!
Een omvang van meer dan 500 geldt als een heel behoorlijke steekproef. In het onderzoek is gevraagd: ‘Schilders rond het huis is altijd veel gedoe’. Een handvol mensen ontkent dat: ‘Nee gezellig juist’. Een groot deel beaamt het maar zegt dat het een noodzakelijk kwaad is, 16 procent vindt de komst van de schilders ronduit lastig. Het nut van dit soort onderzoeken is om nu eens onafhankelijk te peilen hoe mensen tegenover schilderwerk aan hun huis staan. Men kan boos worden over de uitslag en men kan het ontkennen. Dat staat iedereen vrij. Wij denken dat je als ondernemer en individuele schilder dit soort gegevens ook kunt gebruiken om je eigen gedrag en ondernemerspropositie aan te toetsen.
een steekproef van 500mensen op 100duizenden woningen is geen behoorlijke steekproef, het is jouw website daarom ben je zo bezig met deze website ,er mag geen commentaar geleverd worden blijkbaar ,jullie denken of jij denk ,een schilder moet zijn gedrag veranderen , dat is nu precies het punt waar het om draait ,je maakt jonge schilders onzeker door te schrijven ,,,,,,,,de schilder is niet gezellig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,er is veel meer dan dit maar dat ga ik nu niet uitleggen ,dat moet een redacteur als jij wel weten ,ik heb op 22 juni om 16.02 uur exact weergegeven, ik was hierin niet beledigend ,niet agressief, zoals jij het beschrijft naar mij toe ,onzin jan , je moet lezen wat ik geschreven heb, en ik ja ik heb nooit problemen gehad nog nooit , en niet alleen ik maar heel veel schilders ,lees het verhaal nog eens door van 22 juni om 16.02uur ,er worden verslagen gemaakt door de woningbouwverenigingen om ,n oordeel te velgen over schilderwerken samen met ons bedrijf ,daar hebben wij het USP NIET voor nodig ,alle uitslagen zijn altijd goed ,dit doen wij samen met de woningcorporaties waar we voor werken al tientallen jaren , dat heet innovatie, inspelen op mensen wat o zo belangrijk is ,dan praat ik over 6000duizend huurwoningen ,hetzelfde doen wij als schildersbedrijf ook bij particulieren, resultaat is nooit klachten daarom klopt het onderzoek van maar 500mensen van geen kant ,ik jan heb ervaring en mensenkennis over 46 jaar schilderen , en dat wil je blijkbaar niet accepteren ,en jij bent begonnen tegen mij in dit nieuws , dat ik irritant zou zijn , ja jan jij bent begonnen, en dat siert je niet ,ik heb zoveel mensenkennis jan ,dat ik weet dat jij niet tegen kritiek kan ,als er ook maar iets niet goed is geschreven duik je erop , dat jan moet je eens van je afzetten , met mij maak je de kachel niet aan ik heb teveel vergaderingen meegemaakt waar je dan moet staan als voormanschilder en je zegje moet doen tegenover spijkerharde ondernemers of woningbouwvergaderingen ,nogmaals lees mijn eerste verhaal nog eens op deze site en bedenk hoe schilderend nederland naar beneden word gehaald door usp ,dat jullie er zaken mee doen daar heb ik niet om gevraagd en och jan het is voor mij maar ,n onderzoekje wat nergens op slaat ,jullie zullen er wel dik voor betaald hebben ,
je had ook ,n stelling kunnen doen als website ,,,,,,,,wat vinden schilders om bij mensen te schilderen?,,,,,,,,,,,,,, dat had goedkoper geweest denk ik , ja ik draai de dingen vaak om ,komt door ervaring als schilder zijnde ,en jan even goede vrienden hoor wat mij betreft , misschien ervaar je nu je dit gelezen hebt, dat ik mijn tijd al ver vooruit liep door mensen aan te schrijven om een volledig beeld te hebben over bv 300 woningen van de bewoners, heel simpel allemaal ,zo simpel ,misschien een volgende website hierover?
‘misschien een volgende website hierover?’
Als u een eigen website wilt beginnen: ga vooral uw gang.
In dit lange betoog dwaalt u steeds verder af van de uitkomsten van de steekproef. Daar hebt u steeds meer woorden voor nodig. Waar zit de pijn? Een omvang van meer dan 500 geldt als een heel behoorlijke steekproef. In het onderzoek is gevraagd: ‘Schilders rond het huis is altijd veel gedoe’. Een handvol mensen ontkent dat: ‘Nee gezellig juist’. Een groot deel beaamt het maar zegt dat het een noodzakelijk kwaad is, 16 procent vindt de komst van de schilders ronduit lastig. Het nut van dit soort onderzoeken is om nu eens onafhankelijk te peilen hoe mensen tegenover schilderwerk aan hun huis staan. Men kan boos worden over de uitslag en men kan het ontkennen. Dat staat iedereen vrij. Wij denken dat je als ondernemer en individuele schilder dit soort gegevens ook kunt gebruiken om je eigen gedrag en ondernemerspropositie aan te toetsen.
ik heb steeds meer woorden nodig omdat bij jouw het kwartje maar niet wil vallen ,ik heb in mijn lange betoog proberen uit te leggen dat wij usp nooit nodig hebben gehad ,en nogmaals het gaat niet om eigen gedrag maar door innovatie zelf alles te organiseren en dan ben je veel sterker in ondernemers positie ,hopelijk begrijp je het op de wijze ,of snap je het nu nog niet jan?
We hebben bij Schildersvak.nl niet de pretentie om een schilder informatie te geven die hij werkelijk nodig heeft. Schilderen leer je niet van een website. Wat wij kunnen doen is de schilder informatie aanbieden die hem of haar verder kan helpen en waar hij/zij op eigen kracht of initiatief niet snel aan zou komen. Een goede vorm daarvoor is periodiek steeksproefsgewijs onderzoek over allerlei vragen die de schilder zouden kunnen interesseren. Zoals de vraag: hoe denken mijn klanten eigenlijk over mij? Het beste onderzoek is dan eigenlijk het N1-onderzoek: de schilder die zelf open in gesprek gaat met zijn eigen klant over diens waardering. Gelukkig doen steeds meer schilders dat en er bestaan ook verschillende systemen voor. Dergelijke onderzoeken naar de bedrijfsvoering van één specifiek schildersbedrijf kunnen wij niet uitvoeren. Wel meer in het algemeen, steeksproefsgewijs. En daar komt dan deze uitslag uit. En die hebt u nergens voor nodig en die mag u gerust naast u neerleggen. Maar beweren dat het onzin is en dat we maar wat zeggen en dat we ons bericht moeten terugtrekken en excuses moeten aanbieden is volslagen apekool!
nou dat had ik al ,n paar keer voorgesteld in deze soap ,maar je ging gewoon door ,dus voor de zoveelste keer ,het beste voor u als u niet meer reageert ,u was al te ver gegaan
Nee mijnheer Klaasen. U zat (weer) fout en ik heb u (weer) iets eenvoudigs moeten uitleggen over deze site wat iedereen verder wel weet.
U moet toch het laatste woord hebben, blijkbaar vind u het nodig, want ja ik heb het inderdaad goed uitgelegd ,nu weet iedereen het wat ik zoal beschreven heb .het beste voor u is om niet meer te reageren op dit nieuwsbericht naar mij toe ,dit heb ik nu 4 keer gevraagd,hopelijk is dit een eenvoudige vraag naar u toe, en laat u verder zo omdat iedereen het nu zoetjes aan wel weet .42 reacties is wel erg veel
Als u zo overduidelijk terecht wordt gewezen, waarom meent u dan nog iets te kunnen zeggen? Fijn dat u zich verder stilhoudt.
misschien jullie persoonlijke vete ergens anders uit discussieren?
ik moet zeggen dat ik dit onderzoek een beetje met een korreltje zout neem , wie vind het nu leuk om thuis te moeten blijven ,vrij nemen van het werk omdat de schilder komt? mijn ervaring is hoofdzakelijk de eenzame ouderen (die toch al meestal thuis zijn) die kunnen dan eens een praatje maken. in het algemeen gezien vinden de mensen het dus niet prettig , en voor gezelligheid is meestal toch geen tijd. . persoonlijke ervaringen zijn ook voor iedereen weer anders ,die zijn ook sterk regio afhankelijk dus ik twijfel wel aan het nut van dit onderzoek , we gaan allemaal op de best mogelijke manier met allerlei verschillende klanten om. meer valt hier niet over te zeggen lijkt mij.
Dag Ad. Eens. Schilders zijn dit ook vaak wel gewend, proberen onopvallend en snel te werken. Geen radio, niet roken, alles netjes opruimen etcetera. Een onderzoekje als dit kan je aan het denken zetten of er meer mogelijk is.
Debatteren op deze site is toegestaan, instanties beledigen, desinformatie verspreiden en mensen proberen dingen af te dwingen niet. Een paar voorbeelden uit het bovenstaande:
‘USP MARKETING is niet goed bezig (…)’
‘pik dit niet wat USP MARKETING nu flikt.”
‘SCHILDERSVAK>NL bericht heel gewoon, net of er niets aan de hand is. een totaal verkeerd beeld voor de gehele schilderbranche’
‘Schildervak.nl moet zich diep schamen door dit bericht te versturen’
‘Haal weg dat nieuws, en maak excuus, schildersvak.nl’
‘je had je er gewoon niet mee moeten bemoeien’
‘het beste voor u als u niet meer reageert’
‘Stop met mij te benaderen met schrijven naar mij toe’
Concreet genoeg, mijnheer Klaasen? Als u niet begrijpt hoe u zich dient te gedragen zal ik uiteindelijk (en overigens op veler verzoek) tot andere maatregelen moeten overgaan: u het reageren op deze website verder ontzeggen.
Meneer Klaassen, wellicht is het een idee dat u de berichtgeving door schildersvak.nl niet meer volgt in de toekomst. U heeft een uitgesproken mening over de berichtgeving en in bijna alle gevallen een zeer uitgesproken, negatieve mening.
Telkens weer komt u daarbij in een aanvaring met de hoofdredacteur van Schildersvak.nl.
Uw wijze van argumenteren is nogal afwijkend van wat gebruikelijk is op deze site. Het kost u telkens veel tijd om te reageren. Tijd die u misschien op een andere plaats meer positief kunt inzetten.
Gezien het feit dat u slechts zeer zelden bijval krijgt van mede lezers, kunt u misschien bij u zelf te raden gaan of uw mening en standpunt wel door anderen gedeeld wordt.
Uiteraard is mijn mening ook naar een mening.
Ik heb Johan de Jongh nog niet zien reageren En dat verbaasd mij eigenlijk niet, Wel een uitgesproken mening geven over ,n collega schilder en hem even op z,n nummer zetten
Ik kom in aanvaring met de redacteur omdat hij ook de enige is die reageert op mijn schrijven .
Ik verwacht eigenlijk ook uitleg van u waar het echt om draait in dit nieuwsbericht ,namelijk ,waarom de schilder niet gezellig zou zijn ,als u schilder bent ,bent u ook niet gezellig, en vele duizenden andere schilders ook niet, Mijnheer De Jongh. wat vind u hiervan?
Uiteraard is mijn mening ook maar een mening
We gunnen u allemaal van harte het laatste woord mijnheer Klaasen.
Meneer Klaassen,
U heeft mij inderdaad nog nooit zien reageren. Ik lees net als vele lezers op Schildersvak.nl de berichten en laat het daarbij. Heel soms reageer ik.
Nu vond ik het tijd geworden om een tegengeluid aan u te laten horen.
Ik had niet verwacht dat u het met mij eens zou zijn.