Ik geef het grif toe. Alle tegeltjeswijsheden die zo onstuitbaar op sociale media worden verspreid komen mij zo langzamerhand de strot uit maar als ik een prachtig exemplaar in een slaapkamer aantref kan ik het niet laten deze te ‘liken’. Ik maak dus de foto als ‘leitmotiv ’ voor een opwekkend stukje om het jaar mee te beginnen.
Je kunt slechte gewoontes afzweren en nieuwe proberen te omarmen maar na de jaarwisseling is het toch weer business-as-usual. Als je je het wereldnieuws probeert te volgen is er ook nauwelijks een touw aan vast te knopen maar in je eigen kleine wereld blijken eerlijkheid en nakomen wat je belooft toch altijd de belangrijkste gereedschappen voor betrouwbaar samenwerken.
Ambacht en politiek staan al duizenden jaren op gespannen voet en daarom is een vakman misschien per definitie een ongeschikte volksvertegenwoordiger. Laten we dat het komende jaar dan ook maar niet veranderen.
Even iets anders. Velen onder ons zullen gemerkt hebben dat het populaire sociale medium Linkedin een gedaantewijziging heeft ondergaan. Tot een paar jaar geleden kon je nog van gedachten wisselen met beroepsgenoten van New Zealand tot Canada maar met de nieuwe zakelijkheid die de recente eigenaar Microsoft heeft doorgevoerd is het medium verworden tot een bemiddelingssite voor vraag en aanbod.
Dat was misschien ook de oorspronkelijke bedoeling maar het neveneffect was een kijkje in de werkwijze van collega’s ver buiten onze landsgrenzen. Voor wie dat leuk vond althans maar ook onze Nederlandse collega’s deden graag een duit in het vaktechnische zakje.
Er zijn minder collega’s in ons vakgebied die op het gebied van gedachtewisseling profijt hebben van de veranderde opzet van LinkendIn maar voor sommigen is het weer een uitgelezen kans.
Rody Uljee
De allrond medewerker van Zeilstra Steigerverhuur BV heeft met Linkedin een gratis en wellicht perfecte marketingtool gevonden. Een groot aantal van hun mogelijke opdrachtgevers is al aanwezig op dit medium en de foto’s van de steigerconstructies spreken voor zichzelf.
Feit is dat Eisma’s Bouwmedia niet makkelijk kan concurreren tegen mediagiganten als LinkedIn maar als alles lijkt tegen te zitten is er maar een middel.
Paint your own dreams.