Mensen houden namelijk meer van winnaars dan van verliezers. En hoewel we een ‘underdog’ ook graag zien, moet ook deze wel af en toe iets winnen om in beeld te blijven. Al is het maar de poedelprijs…
Verder bleek je pas echt rendement te halen uit een prijs als je er ook actief mee aan de de slag gaat. Dus niet alleen logootje op het product erbij plakken, maar actief marketing ermee voeren.
Het doet mij in alle opzichten denken aan de Nationale Schildersvakprijs, waarbij ik overigens bij deze prijs 100% zeker ben dat, behalve bij de publieksprijs en de klanttevredenheidspluim, de kwaliteit van het project wint en niet degene die vooraf de beste marketing inzet.
Dat de winnaars en ook de genomineerden in meer of mindere mate er reclame mee maken, heb ik mij al wel eens over uitgelaten. En ik zou ook iedere schilder met een mooi project willen aanraden dat eens in te sturen. Misschien win je niet, die kans is het grootst, maar leerzaam is het zeker.
De winnaars inzetten als ambassadeurs voor het schildersvak, dat lijkt mij een goed idee! Vorig jaar wonnen wat mij betreft allemaal schilders die zo ambassadeur voor ons mooie vak zouden kunnen worden. Het zal toeval geweest zijn, gezien de vergrijzing in de branche, maar ik heb bij de winnaars geen grijze haren gezien.
Heren en dames van OnderhoudNL, hopelijk leest u mee. En nodigt u de winnaars van de komende editie uit in Waddinxveen om een mooie campagne op te zetten om nieuw jong talent te werven. En als jullie dat gaan doen, heb ik ook nog een gratis tip: zet de Facebook-pixel op jullie website zodat jullie actief jonge mensen kunnen benaderen die op de website geweest zijn 😉