Een paar jaar geleden had ik hier absoluut ‘Ja, daar moet je je niet mee inlaten als serieuze vakschilder’ op geantwoord. Maar zaken veranderen. En zo ook Werkspot en daarmee mijn mening over Werkspot. Want er is flink de bezem doorgehaald. Nep reviews zijn moeilijker gemaakt. De onbetrouwbare bedrijven zijn eraf gegooid. En daarmee is de waarde van Werkspot gestegen. Voor de klant. Voor de bedrijven. En voor Google ook. Dat reviews belangrijk zijn, heb ik al vaker betoogd. En hoor ik gelukkig ook steeds vaker terug van Vakschilders.
En dat laatste is voor mij reden om geïnteresseerd te raken. In gesprekken met schilders valt mij heel vaak op dat de vakmannen een voorkeur hebben voor bepaalde soorten werk. Of een bepaald onderdeel wel willen (en kunnen!) maar dat zij het moeilijk vinden om daar klanten voor te krijgen. En precies daarbij kan Werkspot helpen. Op korte en op lange termijn.
Hoe zit dat dan? Volgens mij, maar ik ben nog nooit bij Werkspot geweest, werkt het als volgt: een site voor offertes bestaat bij de gratie van twee leveranciers. Bij de gratie van ‘leveranciers van werkzaamheden die niet tegen bodemprijs uitgevoerd moeten worden’. En bij de gratie van ‘leveranciers van kwalitatief werk tegen een redelijke prijs’. Als één van de twee besluit: ‘ik doe niet meer mee’, valt het systeem op termijn in duigen.
Ga maar na: als er alleen maar werkzaamheden aangeboden worden tegen bodemprijzen, zullen alleen klussers zonder werk zich aanbieden. Waarmee de kans groter wordt dat het werk niet goed loopt en de aanbieder zich de volgende keer wel twee keer bedenkt, voor hij of zij het werk via Werkspot plaatst. Andersom: als er alleen maar onbetrouwbare bedrijven zitten die hun werk op geen enkele andere wijze kunnen binnenhalen dan op prijs, is het voor heel veel aanbieders van werk niet aantrekkelijk om daar hun werkzaamheden aan te bieden.
En dat is precies waar je gebruik van kunt maken. Wil je meer glasweefsel aanbrengen? Kun je dat via Werkspot aanbieden en binnenhalen. Krijg je dan goede reviews, blijven die gewoon bewaard. Ook een jaar later. Of twee jaar later. Dus Googlen mensen dan op jouw bedrijfsnaam, zien ze lovende recensies op Werkspot. En heb je de drempel om met jou in zee te gaan enorm verlaagd.
Wil je dus meer spuitwerk, meer buitenwerk, meer glaszetten of wat dan ook, overweeg dan eens om een investering in Werkspot te doen. Maar zorg dan wel dat iedere klant daar 100% tevreden is. 5 sterretjes, minder doe je het niet voor. Dat is je investering. Doe het wel onder je bedrijfsnaam, anders heeft het geen zin natuurlijk! Wil je een aparte naam erbij, registreer die dan eerst via de KvK en de SIDN. Meer weten over schilderwerk binnenhalen via Werkspot? Vanavond geef ik er weer een Live video op Facebook over. Tot straks!