Ga naar hoofdinhoud

Mkb’ers helpen elkaar de crisis door


De economische crisis lijkt onder ondernemers te leiden tot solidariteit. Acht op de tien (84 procent) zegt collega’s te willen ondersteunen de komende maanden.

Dat doen ze dan door bij hen evenveel (61 procent) of zelfs meer (23 procent) producten en diensten af te nemen. Dat blijkt althans uit een onderzoek van TNS NIPO onder zeshonderd ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb), in opdracht van De Telefoongids & Gouden Gids. 

 

Aandacht voor lokale klanten

Ruim de helft (59 procent) van de ondervraagden verwacht dat in 2009 de economische recessie niet hen zelf, maar juist de ketens en multinationals raakt. Succesvol ondernemen anno 2009 betekent dat er aandacht is voor lokale klanten, vindt 56 procent. 

 

Geen verlies
Een derde (33 procent) van de ondernemers vindt dat zolang er geen verlies wordt gemaakt, men succesvol onderneemt. Bijna de helft van de ondernemers geeft aan dat hun succes in 2009 belemmerd zou kunnen worden door minder klanten (49 procent).   Volgens ruim zes op de tien bestaat de kans dat zij in 2009 minder succesvol zijn door een lager bestedingspatroon van klanten. 

 

Gezondheid, geluk en financiën
Ondernemers denken als ze wordt gevraagd naar de definitie van succes vooral aan gezondheid en geluk. Daarna volgen financiële gezondheid, het bereiken van doelen en dromen waarmaken.

 

Bron: Zibb.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Akkoord over hergebruik ramen en kozijnen ondertekend

Jubileumactie samen met Casadata.nl

Bedrijf belooft sollicitanten 250 euro voor de moeite

Climate Proof kozijn: slechts één keer in de 25 jaar schilderen

Axalta koopt houtverfactiviteit VS Valspar


Naar archief >