Ga naar hoofdinhoud

‘Winterschilder’ los in de zomer


De Kerstman is vroeg dit jaar! Misschien hebt u ‘m wel op de radio voorbij horen komen, de commercial voor de Winterschilder. Ja, de Winterschilder! Ik zie uw wenkbrauwen fronsen. De mussen vallen momenteel weliswaar niet van het dak, maar in Noord-Nederland is de zomervakantie inmiddels al begonnen. Zomer?! Daarom juist. Vooruit met die Winterschilder, is het credo van OnderhoudNL.

Werkvoorraad

Deze actie is minder vreemd dan het op het eerste gezicht lijkt. Veel schilders- en onderhoudsbedrijven mogen momenteel dan nog volop in het werk zitten, met een gezonde werkvoorraad van twintig weken of meer, hier en daar wordt met een schuin oog en niet geheel gerust gekeken naar de orderportefeuille later dit jaar. Veel werk is naar voren gehaald en met een economische crisis – zoals velen beweren – voor de deur kan die voorraad zomaar zijn opgedroogd, net op het moment dat Koning Winter zijn intrede doet. Van oudsher altijd de lastigste periode in de schildersector.

Acquisitie

Vandaar dat OnderhoudNL, op verzoek van de leden, nu al is gestart met de acquisitie van winterwerk. Sinds 2008 is de Winterschilder een gedeponeerd merk van OnderhoudNL. Omdat het zo’n sterk merk is, is het nu weer uit de mottenballen gehaald. Normaal start deze campagne in september/oktober, maar je moet het ijzer smeden als het heet is, zal men in Waddinxveen hebben gedacht. Veel mensen zijn vanwege het coronavirus immers thuis en vieren ook de vakantie in eigen land. In en om het huis wordt veel geklust. Dit betekent dat men relatief vaak wordt geconfronteerd met de onderhoudsstaat van het eigen vastgoed. Het houtwerk aan de gevel blijkt wel erg slecht, men is uitgekeken op die saaie kleuren van de muren of men wil een nieuw behangetje. Ook komen sommige huizenbezitters tot de ontdekking dat je sommige dingen beter door de vakman kan laten uitvoeren. Zelf doen levert niet altijd de kwaliteit op die is gewenst. Het lage btw-tarief van 9 procent wordt ook nog ingezet om de laatste twijfelaars over de streep te trekken.

Vakantiegeld

Wil je zeker zijn dat die vakschilder straks beschikbaar is, dan moet je ‘m nú reserveren is de boodschap van deze Winterschildercampagne. Onderliggende hint: tegelijkertijd zul je hier ook geld voor moeten reserveren. Slim, want in mei is het vakantiegeld bij velen op de bankrekening gestort. Dat geld kan maar één keer worden uitgegeven. Op die mindset wordt ingespeeld door de Winterschildercampagne. Wie dit jaar wellicht een korte vakantie in eigen land viert, heeft nog een appeltje voor de dorst om zijn huis deze winter door een vakman te laten opfrissen. Binnen of buiten, dat maakt niet uit, want voor schilderwerk ben je niet meer afhankelijk van de lente of de zomer, is de andere boodschap die de consument wordt verteld. Met de juiste aanpassingen kan immers tegenwoordig ook in de winter buiten worden gewerkt. Het is aan het individuele schildersbedrijf of hij ook een Winterschilderkorting zal geven. Veel zal afhangen van het feit of de werkvoorraad blijft slinken of dat deze door de toenemende vraag toch weer gaat oplopen.

We zullen het zien. Niemand kan OnderhoudNL straks echter verwijten dat ze er niet op tijd bij waren.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Inspiratie-event ‘Vrouwen in Vastgoedonderhoud’

Toolbox ‘Dieselmotoremissie’ gelanceerd

HJL Groep uit Havelte is nu ERM-gecertificeerd

Tekort aan vakkrachten onder de loep

Amy Davidson vertrekt bij verhuizend OnderhoudNL


Naar archief >