Alle directeuren van woningcorporaties ontvingen gisteren een brief van OnderhoudNL- voorzitter Henk den Boer met de boodschap: ‘Laat onderhoud deze winter niet in de kou staan’.
De campagne is een vervolg op de eerdere 365+ campagne waarbij corporaties de voordelen van jaarrond onderhoud al voorgeschoteld kregen. OnderhoudNL meldt dat de boodschap dit keer urgenter is en doet een beroep op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van corporaties. De campagne is een aanvulling op de al eerder gestarte Winterschildercampagne, die gericht is op particulieren en VvE’s.
Naast de brief verschijnen er advertenties in Cobouw en Renda waarbij corporaties persoonlijk worden aangeschreven. Ook worden er video’s en artikelen gemaakt in samenwerking met een aantal lidbedrijven en koplopers in corporatieland. Daarbij gaat het vooral om de kansen van jaarrond onderhoud, de rol van RGS, hoe corporaties en bedrijven samenwerken en wat stilstand in de winter betekent, zowel bedrijfseconomisch als voor de lokale arbeidsmarkt.
Deze middelen worden gebundeld op de campagnepagina speciaal voor opdrachtgevers en worden gebruikt voor een gerichte campagne op Linkedin.
Het doel van de campagne is om het gesprek over jaarrond onderhoud op gang te brengen tussen corporaties en onze aangesloten onderhoudsbedrijven. Zodat delen van het te verwachten onderhoud al in deze wintermaanden van start kunnen en jaarrond onderhoud voor elke corporatie een vanzelfsprekendheid wordt, zo meldt de ondernemersorganisatie.