Ga naar hoofdinhoud

Glascampagne richt pijlen op consument


Een campagne om alle functionaliteiten van glas - naast de isolatiefunctie - eens goed onder de aandacht te brengen. Daarmee begint Scheuten, een van ’s lands vlakglasmarktleiders, onder de noemer “Gelaagd glas: welk voordeel voegt u toe aan uw isolatieglas?”. De actie duurt dit hele jaar en is gericht op eindgebruikers in de private sector.

De focus ligt op het promoten van vier voordelen: geluidswering, inbraakwerendheid, letselveiligheid en UV-bescherming. Op een speciale internetpagina geeft Scheuten, onder meer via een voorlichtingsvideo, over al deze facetten gedetailleerde informatie. Tot een geluidstool aan toe, om het effect van geluidwerend glas te kunnen horen. Verder verspreidt het bedrijf folders en roert het zich op sociale media onder de noemer #glasvoordelen.

Het is de grootste multimediale actie van de Limburgse firma tot nu toe, waarvan volgens marketingman Raymond Poulssen de hele sector kan meeprofiteren. ‘Wij nodigen dan ook alle partijen in het bouwkanaal uit de voorlichtingsvideo en -materialen in de eigen communicatie te gebruiken.’ Scheuten, met het hoofdkantoor in Venlo, bestaat sinds 1950 en beschikt over productiefaciliteiten en vestigingen in Nederland, België en Duitsland.

Beeld uit de campagne

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


AGC investeert in nieuwe Fineo productielijn

Bijna 86.000 ton vlakglas ingezameld in 2024

Wisseling van de wacht bij Pieterman Groep

Geluk Groep neemt Snepvangers Glas over

Isolatieglas-subsidie per 1 januari omhoog


Naar archief >