Ga naar hoofdinhoud

Remmers opent Experience Center in Apeldoorn


De firma Remmers legt de laatste hand aan de inrichting van een Experience Center in haar bedrijfspand op de Nagelpoelweg 30 te Apeldoorn. Met een openingsweek vindt op maandag 13 september de officiële aftrap plaats en worden hier tot en met vrijdag 17 september diverse activiteiten georganiseerd. De producent van bouwchemische producten, houtverven en -lakken is de eerste buitenlandse vestiging binnen de Remmers Groep met een eigen Experience Center.

“Het Experience Center wordt dé plek voor bestaande en nieuwe relaties om op de hoogte te blijven van onze nieuwste productontwikkelingen”, zegt managing director Hendrik-Jan Verweij van Remmers Nederland.

“Ons bedrijf is in februari vorig jaar van de Stephensonstraat in Hoogeveen naar de Nagelpoelweg 30 te Apeldoorn verhuisd omdat hier veel meer bedrijfsruimte is om onze groeiambities te realiseren. Daarnaast wilden we graag centraler in het land gevestigd zijn. We hadden onze nieuwe locatie net ingericht toen een maand later vanuit het moederbedrijf in Duitsland de mededeling kwam dat het Remmers-magazijnen en -kleurmakerijen in de Europese landen wilde centraliseren. In dat kader werd besloten het magazijn en de kleurmakerij voor de Benelux bij Remmers België in Grobbendonk onder te brengen.”

Links het gloednieuwe Experience Center en rechts de kantoren van Remmers in Apeldoorn

Daardoor was er in de Remmers-vestiging in Apeldoorn ineens veel ruimte over. “Het lag al in onze bedoeling om een soort van showroom te openen, maar omdat het magazijn leeg kwam te staan hebben we – in nauw overleg met de Duitse directie – besloten om het meteen groots aan te pakken en van deze ruimte een groot Experience Center te maken. Het is een pilot. Als ons klantencentrum goed draait, wordt het door Remmers ook in andere landen opgezet”, legt Verweij uit. Enthousiast geeft hij een rondleiding door het nieuwe bedrijfsgedeelte.

Segmenten
Het Experience Center, dat enkel op afspraak is te bezoeken, beslaat een oppervlakte van 1.300 m² en is 4,30 meter hoog. Deze inspiratieplek is sfeervol ingericht, waarbij vrijwel uitsluitend producten uit eigen huis zijn gebruikt.

Met het Experience Center wil Remmers zijn zakelijke relaties versterken en (toekomstige) partners via een ‘persoonlijke reis’ door dit onderkomen laten kennismaken met al haar producten, oplossingen en diensten. In de grote, interactieve showroom presenteert het vijf marktsegmenten: Restauratie, Bouwbescherming (afdichtingen, tegellijmen, voegmortels e.a.) Vloeren (kunststof), Meubellakken en Coatings voor hout.

Verweij in het gedeelte waar de producten van het marksegment Restauratie van Remmers BV worden getoond

Ieder segment heeft een eigen plek in de sfeervol aangeklede hal gekregen. Zo worden in het gedeelte ‘Restauratie’ verfsystemen voor historische gebouwen onder de aandacht gebracht, maar staan ook producten voor behoud van historisch gevelstucwerk en renovatie van oude pleisterlagen in de picture.

Per segment wordt in een speciale showkast tijdelijk een specifiek product uitgelicht en aan de bezoekers getoond. Bij Restauratie zijn dat Arte Mundit (oplosmiddelvrije, filmvormende ‘peel-off’ pasta voor het verwijderen van stof, roet en andere vervuilingen zonder water van historische binnenoppervlakken) én Clean Galena (reinigingspasta voor een emissievrije reiniging van natuursteen oppervlakken).

Architecten
Op de afdeling Coatings voor hout wordt Induline GW-310, een diepzwarte beits voor op bijvoorbeeld gevelbekleding en schuurtjes, in de spotlights gezet. “Het is het paradepaardje van onze houtcoatings. De verkoop ervan loopt als een trein. De kleur is na tien jaar nog steeds optimaal”, zegt Verweij.

Er is, volgens hem, een groeiende vraag naar houten gevels met een natuurlijke uitstraling. Om deze uitstraling te behouden, is het belangrijk dat het hout goed te beschermen tegen weersinvloeden, water, vuil, schimmels en algen. “Met onze Remmers Naural Look-beits blijft de natuurlijke uitstraling en kleur van het hout behouden. Dat laten we hier ook in het Experience Center op een Red Cedar-wand zien.”

“In ons Experience Center kunnen klanten uit alle sectoren terecht voor persoonlijk advies en worden ze begeleid naar de beste totaaloplossing. Steeds op maat van hun specifieke behoeften en eisen”, zegt Verweij. Doelgroepen zijn onder andere schilders, verfgrossiers, vloerenleggers, stukadoors en hout- en timmerbedrijven. “Daarnaast willen we hier graag ook architecten ontvangen en volop met hen meedenken in de ontwerpfase.”

Per segment wordt in het klantencentrum een specifiek product uitgelicht en aan de bezoekers getoond. Bij Restauratie zijn dat de reinigingspasta’s Arte Mundit en Clean Galena van historische oppervlakken

Scholing
In het Experience Center zijn drie praktijklokalen, een theorieruimte en een spuitafdeling ingericht. “Daarin kunnen we straks workshops, cursussen, seminars, demonstraties en trainingen organiseren. Inschrijven kan eenvoudigweg via de website van het Experience Center, die binnenkort gelanceerd wordt. Daarnaast verzorgen we ook bijkomende opleidingen op maat van bedrijven. Zo kunnen alle deelnemers worden geschoold in functie van de specifieke behoeften en wensen van hun organisatie”, vertelt Verweij.

Hij kijkt uit naar de openingsweek van het kenniscentrum in september. “We zijn erg blij dat we hier een Experience Center hebben mogen neerzetten van het Duitse moederbedrijf. Voor ons is dit een investering in de toekomst.”

Groeimarkten
Bij Remmers Nederland staan 27 werknemers op de loonlijst. Hendrik-Jan Verweij is sinds 2013 managing director van het bedrijf. “Ondanks de coronapandemie was 2020 voor ons een absoluut topjaar. De populariteit van hout in de bouw is immens groot en daar varen wij wel bij. We doen volop zaken met de houthandels”, vertelt hij. Een andere tak die voor Remmers steeds belangrijker wordt is de productverkoop aan particulieren via online shops. De komende jaren willen we nog flink verder groeien op die markt.”

Verweij: In ons Experience Center kunnen klanten uit alle sectoren terecht voor persoonlijk advies en worden ze begeleid naar de beste totaaloplossing.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan