Ga naar hoofdinhoud

Behang grote trend in 2007


Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van Bison. Een van de grootste ergernissen: klonten (39%). En: 68% van de eindgebruikers geeft de voorkeur aan een kant-en-klare vloeibare behanglijm boven poeder.  

Behang is helemaal terug van weggeweest. Sowieso is alles wat met decoreren te maken heeft helemaal ‘hot’, aldus het onderzoek van Bison. Net als verf profiteert ook behang van de decoratietrend.

 

Van de Nederlandse bevolking  heeft zestig procent behang als wanddecoratie en  heeft meer dan zeventig procent dit zelf aangebracht . Verder blijk dat  in ruim de helft van de klussen de vrouw verantwoordelijk voor het (helpen) aanbrengen.

 

Onzekerheid over het eindresultaat vind ruim veertig procent van de Nederlandsers de belangrijkste reden om niet zelf te behangen.

 

Trends   

Tot voor kort was het not done, maar in 2007 zijn de zogenaamd ‘kitscherige afbeeldingen’ helemaal hip. Een goed voorbeeld zijn de grote motieven . Het is ook mogelijk één motief op je hele muur te plakken, bijvoorbeeld een reusachtige zonnebloem, roos, watereffecten of afbeeldingen die doen denken aan het posterbehang uit de seventies.

 

Behang dat op etnische invloeden is geïnspireerd is dit jaar populair. Dessins in warme aardetinten uit Afrika, maar ook ontwerpen in vrolijke frisse kleuren van Latijns-Amerika.

 

Uit de mode komen de behangontwerpen gebaseerd op klassieke ruiten à la Burberry, pied-de-poule, grafische bloemen, paisley’s en de structuur van tweed.

 

Ook ornamentele dessins en medaillons blijven actueel. Deze motieven zijn niet alleen stijlvolle smaakmakers voor een klassiek interieur , maar ook goed toepasbaar in een meer moderne woonomgeving.

 

Abonneer
u op de nieuwsbrief van Schildersvak.nl

Behang is helemaal terug van weggeweest. Sowieso is alles wat met decoreren te maken heeft helemaal ‘hot’, aldus het onderzoek van Bison. Net als verf profiteert ook behang van de decoratietrend.

 

Van de Nederlandse bevolking  heeft zestig procent behang als wanddecoratie en  heeft meer dan zeventig procent dit zelf aangebracht . Verder blijk dat  in ruim de helft van de klussen de vrouw verantwoordelijk voor het (helpen) aanbrengen.

 

Onzekerheid over het eindresultaat vind ruim veertig procent van de Nederlandsers de belangrijkste reden om niet zelf te behangen.

 

Trends   

Tot voor kort was het not done, maar in 2007 zijn de zogenaamd ‘kitscherige afbeeldingen’ helemaal hip. Een goed voorbeeld zijn de grote motieven . Het is ook mogelijk één motief op je hele muur te plakken, bijvoorbeeld een reusachtige zonnebloem, roos, watereffecten of afbeeldingen die doen denken aan het posterbehang uit de seventies.

 

Behang dat op etnische invloeden is geïnspireerd is dit jaar populair. Dessins in warme aardetinten uit Afrika, maar ook ontwerpen in vrolijke frisse kleuren van Latijns-Amerika.

 

Uit de mode komen de behangontwerpen gebaseerd op klassieke ruiten à la Burberry, pied-de-poule, grafische bloemen, paisley’s en de structuur van tweed.

 

Ook ornamentele dessins en medaillons blijven actueel. Deze motieven zijn niet alleen stijlvolle smaakmakers voor een klassiek interieur , maar ook goed toepasbaar in een meer moderne woonomgeving.

 

Abonneer
u op de nieuwsbrief van Schildersvak.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan

Muurschildering Studio Giftig wereldwijde topper

Daling aantal zzp’ers verder ingezet

AGC investeert in nieuwe Fineo productielijn


Naar archief >