Zoals OnderhoudNL vorige week al een campagne aftrapte om jongeren warm te maken voor het schilders- en onderhoudsvak, lanceert België een soortgelijke campagne. Hiertoe slaan Bouwunie Schilders-Decorateurs, Confederatie Bouw, Constructiv en IVP Coatings de handen ineen, meldt Bouwkroniek. Hun wervingsactie richt zich op jongeren van twaalf tot en met achttien jaar én op volwassenen.
‘Waarom we gekozen hebben voor een uitvergroting van een verfborstel? De borstel staat voor de handigheid, oog voor detail en afwerking van onze leerlingen. De rode verf staat voor alarm omdat er nood is aan meesterschap maar ook voor passie. Passie voor het vak’, legt zegsvrouw An Beerden uit op de website van Bouwkroniek.
‘Een problematiek als deze blijft dikwijls onder de radar totdat men ermee geconfronteerd wordt, vandaar de uitvergroting. De bedoeling is om de aandacht van mensen trekken, hen te laten verwonderen, zich vragen te laten stellen, om hen te laten nadenken en natuurlijk om het meesterschap van onze leerlingen in de verf te zetten.’
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2021/07/rode-kwast.jpg)