Ook wil Hempel het Engelse Farrow & Ball, nu goed voor een jaaromzet van 100 miljoen euro, zelf groter maken. Directeur Lars Petersson: ‘De toevoeging van dit merk aan ons portfolio bewijst andermaal dat wij gaan voor leidende posities in belangrijke segmenten en geografische gebieden.’
Hempel neemt Farrow & Ball over van de Private Equity Group van Ares Management Corporation, een mondiale beheerder van alternatieve beleggingen. De transactie is onderhevig aan de gebruikelijke goedkeuring door toezichthouders en zal naar verwachting de tweede helft van dit jaar zijn afgerond.
Farrow en Ball is groot geworden door het ontleden van de zeer oude verflagen van de beroemde paleizen en landhuizen van de National Trust housen in Engeland, Ierland en Schotland. De oude kleuren eeuwen oud geven de charme met hun deftige glansgraad die nu zo gewaardeerd worden in de moderne tijd. De wandbekleding in goud, spectaculaire dessins en patronen maken het compleet!
De Engelse namen doen denken aan de tijd dat wij jaren steeds weer nieuwe ideeën op deden in het Verenigd Koningrijk.
Het logo van National Trust is een eikenblad. De sticker op de auto bracht mij vele nieuwe klanten die graag veel geld betaalden voor de exclusieve producten die wij in opdracht mochten uitvoeren.
Oude bomen moet je niet verplaatsen is onze visie!
Het zal mij benieuwen of Farrow & Ball zijn strategie om zijn producten niet via de groothandel maar via de particuliere markt bij de vakschilder te brengen zal handhaven.
Schildersbedrijf Westerbroek verkoopt het merk vanuit Elspeet.
De marketingsmanagers van Hempel zullen er wel weer een mooie uitleg voor verzinnen,
dat het Farrow & Ball in hun bedrijf filosofie past.
Volgens mij totaal niet, de protective coatings waarin Hempels zich in begeeft is een geheel andere sport van doen.
Mw. Sara Cole (directeur: 2008) zal wel binnen zijn.