De zaak wordt bestierd door de broers Michel en Walter Kouwenhoven. ‘Het moet echt je passie zijn om in de verf te gaan’, zegt Michel in de krant. ‘En je moet zes dagen in de week willen werken, van maandag tot zaterdag ben je aan die winkel gebonden. Nee, ga er maar vanuit dat dit ook horeca wordt.’
De broers worden midden in hun authentieke zaak uitgebreid geportretteerd voor de serie De Onderneming. ‘Wie de Goedkoope Verfwinkel binnengaat, lijkt door een scheur in het tijdruimtecontinuüm te stappen, terug naar de 19de eeuw’, schetst de auteur spitsvondig.
‘Huisschilders gaan naar ons of naar de groothandels waar je als particulier niet terecht kunt, omdat de kwaliteit gewoon beter is’, vertellen de broers in het artikel. ‘De verf gaat langer mee en de kleurechtheid is groter. Als je dat kleurtje van de Gamma na een jaar wil bijwerken, is-ie al verkleurd. Die van ons gaat jaren mee.’ Te danken aan een ‘ultrazuivere’ mengmachine van Wijzonol. ‘Er zit een enorme diepte in de kleuren. Je kan er doorheen blijven kijken.’
Michel besluit het verhaal met een waarschuwing, nadat alle winkels om De Goedkoope Verfwinkel heen gaandeweg verdwenen ten faveure van horeca. ‘Mensen moeten beseffen wat de waarde van een winkel is voor een stad. (…) Er zijn genoeg middenstanders die wat extra’s te bieden hebben – expertise, kwaliteit, gezelligheid. En ja, dat kost dan soms wat meer. Maar alleen via internet kopen, vernietigt de maatschappij.’