Deze industriële loods was vrijdag voor de gelegenheid gehuld in Italiaanse sferen. Exclusieve olijfolie, verse hammen, sterke koffie; aan alles was gedacht. Maar het draaide natuurlijk vooral om Valpaint, afkomstig uit de laars van Europa en waarvan Kos vertegenwoordiger is in Nederland en België.
De producten van dit merk zijn zowel voor stukadoors als (decoratie)schilders. ‘Maar mijn verdienmodel, dat zijn de verwerkers’, sprak Kos op de beursvloer. ‘Daarom zie ik dit ook als hun feestje.’ Hij had diverse producten met een eigen stand toebedeeld, ‘met daarbij de beste man of vrouw met dat product om uitleg te geven en te demonstreren. In totaal zijn hier twintig van zulke ambassadeurs.’
Wat Kos betreft is zijn beurs een blijvertje. ‘Niet elk jaar, dat is niet interessant. Maar elke twee jaar Decorativa Italia zie ik zeker zitten.’ Niet alleen interessant voor schilders en stukadoors, volgens de ondernemer, maar ook voor architecten en interieurstylisten.
Meer over de Valpaintbeurs in SchildersVakkrant 20, die rond 11 november verschijnt.
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2022/10/20221028_172350-1024x768.jpg)
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2022/10/20221028_165616-1024x768.jpg)
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2022/10/20221028_164931-768x1024.jpg)
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2022/10/20221028_163527-1024x768.jpg)
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2022/10/20221028_162457-1024x768.jpg)