Ga naar hoofdinhoud

Verf op Formule 1-auto’s moet eraan geloven


Het doet een beetje denken aan de wielrenner Michael Rasmussen die elk lichaamshaartje er een te veel vond: om maar zo licht mogelijk de bergen op te kunnen. Nu zijn Formule 1-auto’s te zwaar en moet de verf op de bolides eraan geloven.

Beeld: Shutterstock

Mercedes en Red Bull, het team waarvoor Max Verstappen rijdt, zouden de zwaarste jongetjes van de klas zijn. Dat kan volgens teambaas Toto Wolff van Mercedes veel verschil in rondetijd betekenen.

Technisch directeur Andy Green van de renstal Aston Martin sluit zich daar op de website Motorsport.com bij aan: ‘Het gewicht is een zeer groot probleem. Door nieuwe reglementen zijn de wagens een stuk zwaarder geworden. Op het streefgewicht komen is een behoorlijke uitdaging. We hebben de hele auto van voor naar achteren grondig bekeken. Overal waar we verf konden verwijderen, hebben we dat gedaan. Ik denk dat we in totaal 350 gram lichter zijn geworden.’

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Minister Keijzer op BouwBeurs: ‘Meer, sneller en beter bouwen’

Verfproducent CIN neemt Hempel Industrial in Kampen over

Zonneverf voorziet elektrische auto’s van brandstof

Nieuwe Van Wijhe-conceptverf: BIOmotion70

Sik-locomotor Aalsmeer gaat paasbest de kerst in


Naar archief >