Ga naar hoofdinhoud

Compleetheid, enorme voorraad en leveringssnelheid door digitalisering


Bij Combifit hebben ze er veel aan gedaan zo’n beetje alles te leveren wat maar met het plaatsen van glas te maken heeft. Hjalmar Bakker, general manager Combifit: ‘Het zijn de compleetheid, de enorme voorraad en de leveringssnelheid die het ‘m doen. Dat moet je dan wel goed weten te organiseren.’

Alles digitaal

De naam Combifit is eigenlijk niet compleet. Officieel heet het bedrijf Combifit.nl, the Dutch Glazing Network. Het zegt veel over hoe er marketing wordt bedreven en hoe ze met klanten communiceren. ‘Het is een manier waarop we onze processen hebben aangepast. Geen papieren catalogi meer. Alle producten staan op de website. Heel actueel. Onze marketing is verregaand gedigitaliseerd: we hebben een nieuwsbrief en Facebook-, Twitter- en LinkedIn-accounts. We waren ook de eerste in de sector waar je via internet kon bestellen. Offertes zijn per productgroep heel gemakkelijk aan te vragen.’

 

Betere levering middels een externe transporteur

Ook is het bedrijf gestopt met het zelf bevoorraden van haar klanten. ‘Het is ónze taak om de producten op tijd op de juiste plaats af te leveren, maar dat lukt beter door met een externe transporteur te werken. Volgens een onafhankelijke audit levert dat een hogere leveringsbetrouwbaarheid op. Want uitgangspunt blijft: de klant moet met zijn eigen werk bezig zijn.’
Combifit begon als kleine handelsmaatschappij om regionaal beglazingskitten en beglazingsmaterialen te leveren. Na de verhuizing naar het huidige pand in Velddriel, enkele jaren geleden, kreeg het bedrijf de “boost” tot wat het nu is.

 

Glaszet benodigdheden op verschillende kwaliteitsniveaus

Vreemd genoeg verkoopt het bedrijf geen meter glas. Bakker: ‘Nee, wel alles wat een glaszetter nodig heeft om zijn werk te doen. Glasleveranciers zijn er meer dan genoeg. Wij blijven doen waar we goed in zijn.’ Zo levert Combifit bijvoorbeeld de glaskitten van Den Braven Sealants en de afdichtingskitten van Tremco Illbruck, terwijl het bedrijf ook veel materialen onder private label voert. ‘Op verschillende kwaliteitsniveaus. Het is wel zaak dat de klant precies weet wat -ie koopt, wat een bepaalde kit kan, maar ook waar een kit niet voor bedoeld is.’

Ook is het bedrijf de grootste dealer van Aralco, het Belgische ventilatierooster- en suskastenmerk. Aralco levert de halffabrikaten en Combifit assembleert ze tot de gewenste maatvoering. Het bedrijf is voorraadhoudend en assembleert en levert ongeveer 35.000 roosters per jaar. ‘Zo zitten we samen met Aralco regelmatig aan tafel bij architecten en bij woningcorporaties. Maar we zijn er ook voor het schildersbedrijf om de hoek dat er maar één nodig heeft.’
De uitingen van Combifit.nl zijn ‘knallerig’. Hebben we hier met een discounter van doen? Bakker: ‘Nee, we zijn geen prijsvechter. We zijn prijsbewust. Uitgangspunt blijft: kwaliteit. Maar door grote volumes in te kopen kun je goed meekomen in een markt waar veel op prijs wordt uitgevochten.’

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


AGC investeert in nieuwe Fineo productielijn

SealteQ neemt twee Limburgse bedrijven over

Wisseling van de wacht bij Pieterman Groep

Geluk Groep neemt Snepvangers Glas over

Isolatieglas-subsidie per 1 januari omhoog


Naar archief >