Ga naar hoofdinhoud

Consument niet onder de indruk van VOC-verf


In de schildersbranche is nu al een jaar of drie veel te doen over de verven die sinds januari 2010 verkocht worden. SchildersVakkrant vond het eens tijd om via een consumentenonderzoek vast te stellen of ook daar het besef is doorgedrongen dat er echt andere verf in de potjes zit. Naar onze bescheiden mening zou dat wel zo moeten zijn. De nieuwe verven gedragen zich immers anders en moeten daarom anders worden aangebracht. De consument zou daarvan op de hoogte moeten zijn.

Weinig zelf-schilderende woonconsumenten weten dat ze het tegenwoordig moeten doen met andere verven. En degenen die het weten zijn niet onder de indruk van de kwaliteit. Dat blijkt uit het nieuwste SchildersVaktrend-onderzoek.

USP Marketing Consultancy ondervroeg 501 ‘woonconsumenten’. Daarvan bleek 44 procent in het afgelopen jaar schilderwerk aan de eigen woning te hebben verricht (huurders: 31 procent, kopers: 51 procent (!)).

Vervolgens is gevraagd of de zelfschilders weet hadden van, danwel uitgelegd is dat ze met nieuwe verven aan de slag gingen. Slechts 30 procent wirst er van of hoorde er over bij de aanschaf van de verf. Bij huurders is dat aantal gek genoeg nog hoger (39 procent) dan bij kopers (slechts 24 procent).

Aan degenen die én zelf schilderden én wisten dat ze met nieuwe verf schilderdern werd gevraagd wat ze van de nieuwe producten vonden, met onderstaand resultaat.

schildersvaktrend_kl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Minister Keijzer op BouwBeurs: ‘Meer, sneller en beter bouwen’

Eisma ontwikkelt digitale Pocketguide voor BouwBeurs

Verfproducent CIN neemt Hempel Industrial in Kampen over

Zonneverf voorziet elektrische auto’s van brandstof


Naar archief >