Ga naar hoofdinhoud

Consument vindt schilder duur


Schildersvak.nl liet het onderzoeken door USP Marketing Consultancy. Die stelde de vraag aan 502 consumenten, verdeeld over huurders en mensen met een eigen woning.

Een domper voor iedereen die denkt dat de prijzen in de schilderssector wel makkelijk omhoog kunnen. Slechts 7 procent van de huiseigenaren vindt dat het tarief van de schilder eigenlijk wel mee valt. Hoe kijken woonconsumenten tegen schildersprijzen aan?

Wie denkt aan de bak te kunnen op de huurmarkt zal met een ijzersterk concept moeten komen. 52 procent van de huurders vindt een professionele schilder namelijk gewoonweg onbetaalbaar, tegen 39 procent van de woningeigenaren.

Ongeveer een derde van alle woonconsumenten (27 procent) vindt dat een schilder wel duur is, maar dat dat ook wel logisch is. Opsteker voor het schildersbedrijf: 36 procent van de eigenaren vindt dat, tegen 14 procent van de huurders.

Het aantal mensen met geen mening over dit toch bij uitstek Nederlandse hobbyonderwerp is opvallend groot: 30 procent van de huurders en 18 procent van de kopers heeft geen mening over de kosten van schilderwerk.

nws.schilderstrend

5 reacties op “Consument vindt schilder duur

  • van der mey

    als de btw op 6% blijft en de winst marge,s naar beneden word gesteld
    krijgt men veel meer klanten wat ik ook zie dat er veel gerot zooit word met de kwaliteit

  • Robert Kempeners Schilderwerken

    Klanten vinden schilders te duur omdat er teveel gerotzooit wordt met de kwaliteit.Persoonlijk vind ik dat er een nieuw keurmerk moet komen met daadwerkelijke keuring en ieder jaar herhaling ervan.

  • jan heijkoop

    Schilder worden doe je uit roeping, het zit in je bloed je bent er voor in de wieg gelegd. het is een prachtig beroep en met veel kennis en elan voer je dit uit. Je beheerst vele disciplines die je bekendheid geven. Je hoeft niet zo nodig op de voorgrond je doet het met wat je gegeven is. Het is een vak waar je beslist niet rijk van word maar je hebt wel een goed inkomen waar je mee rond kom. het is zo jammer dat, en daar komen de lijken mee uit de kast dat de gene die er maar op los gaan ons beroep verzieken.
    De marktwerking in de particuliere sector scoort hoog door deze onbekwame lieden die voor een doos sigaren en een fles jonge jenever je huis schilderen. De gevolgen zijn ons velen bekend.
    Ik beoefen dit vak al 48 jaar en met nog veel plezier ondanks af en toe tegenslagen. Ik blijf lachen en gezond en wel beleef ik iedere dag positief dit vak. Dat wij zo men zegt tot het hang en sluitwerk behoren dat zal over 100 jaar nog zo zijn.
    ik denk dat vele dit zo ervaren.

  • M. Timmermans

    Wilt u het woningonderhoud in de particuliere sector betaalbaar houden dan denk ik dat de particulier zich zal moeten verenigen en zorgen voor collectief onderhoud van bijv. een straat of gedeelte daarvan. Dit heeft als voordeel dat de kosten per woning gedrukt kunnen worden en dat er minder achterstallig onderhoud aanwezig is in de wijk. Een collectief staat ook sterker in markt en maakt het weer aantrekkelijk voor de gerenomeerde onderhouds(schilders)bedrijven.
    De nieuwe CAO voorwaarden zijn gisteren goedgekeurd en dit betekent een loonkosten stijging van ong. 4% in 2 jaar. Deze kosten zullen ergens moeten worden doorberekend.
    Het is onjuist om te denken dat de winst marges maar moeten worden terug geschroefd.
    Het prijs niveau is ver beneden peil en veel bedrijven kunnen maar net het hoofd boven water houden. Hoe moeten wij als branche dan investeren in innovatie en het opleiden van leerlingen?
    Het lage BTW tarief houdt voorlopig stand (woningen ouder dan 2 jaar) en geeft weer een voordeel voor de particuliere woningbezitter.
    Ik denk dat de particulier niet goed weet wat er gekocht wordt en het is inderdaad ook moeilijk vergelijken, een schilder is toch een schilder?, wordt er vaak gedacht.

    Oftewel er zijn nog genoeg uitdagingen voor bedrijven en de brancheverenigingen om gezamelijk in “de markt” naar een hoger niveau te groeien.

  • Igor Asselbergs

    De vraag klopt niet en daarom hebben de antwoorden nauwelijks betekenis. Hij is gesteld vanuit de schilder, niet vanuit de consument. Een slimme schilder levert namelijk geen schilderwerk maar wel bescherming en verfraaiing.

    Goed beschouwd gaat ook niemand naar de bakker voor brood. Men gaat naar de bakker om de honger te stillen of omdat men zin heeft in iets lekkers..

    Betere vragen zouden dan zijn:
    Hoeveel is de bescherming van uw pand waard?
    Hoeveel heeft u er voor over om uw woonwens te realiseren?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan


Naar archief >