Ga naar hoofdinhoud

Dichter op de schilder zitten


Ze voeren al sinds jaar en dag een zeer groot assortiment oplossingsgerichte systemen, muurverven en houtproducten. Voor de industrie, voor de bouw en dus voor de schilder. ‘En toch leeft het voor de schilder niet voldoende’, vindt directeur Hendrik-Jan Verweij van Remmers Bouwchemie, ‘Nou… daar gaat verandering in komen.’

 

Was het bedrijf altijd een productleverancier voor de verwerker, en had het dat imago ook, nu wil het meer een partner in duurzame oplossingen zijn. Verweij: ‘Niet alleen de technische benaderingen en het leveren van potjes verf, maar uitleggen wie we zijn, waar we voor staan en adviseren bij de ontwikkeling van bouw- en renovatieprojecten. Daar moet je in een vroeg stadium bij zijn.’

 

Zoals bijvoorbeeld op dit moment de gevelsanering van de Stadsschouwburg Groningen en 4.500 m² decoratieve gietvloeren en waterdragende epoxy wandcoatings voor het Belevingspark Emmen. ‘Daar heb je niet alleen kundige consultants voor nodig, maar je moet ook weten welke applicateur op de juiste plek hoort. Dat vertaalt zich onder andere naar het aanbieden van opleidingsfaciliteiten. We leiden jaarlijks tussen de 200 en 300 mensen op in een specialiteit. Bijvoorbeeld op het gebied van vloercoatings, het na-isoleren van binnengevels of de waterafdichting van kelders.’

 

Om dichter bij de applicateur en dus ook bij de schilder te staan, opent het bedrijf vijf Remmers Service Centers. ‘De eerste is onze hoofdlocatie in Hoogeveen, die is deels teruggebracht tot service center. Deze zomer is er een in Duiven geopend, volgend jaar volgen Zoeterwoude en Eindhoven. De locatie van de vijfde is nog niet bekend. Ook is samenwerking met de professionele bouwmarkt in gang gezet.’

 

Verweij realiseert zich dat Remmers Bouwchemie voor de schilder altijd een vreemde eend in de bijt is geweest. ‘Onze specialiteit, bouwchemie, richt zich op steenachtige minerale ondergronden met daarvan afgeleid een aantal dampopen muurverven, altijd systemen voor een bepaald doel. Schilders kennen ons wel, maar wisten ons pas te vinden als het heel specialistisch werd. Om beter duidelijk te maken wie we zijn en wat we doen, om dus beter in beeld te zijn, komen we met onze Service Centers naar de schilder toe.’

 

In de centra organiseert Remmers vanaf nu regelmatig de zogenoemde Meet & Greets rondom een bepaald thema, zoals bijvoorbeeld restauratieschilderwerk of betonreparatie. Zo gaf het onlangs een demonstratie van het zojuist geïntroduceerde Induline, een Fast Spray Interior Finish, een verspuitbare sneldrogende hoogglans binnenafwerking. Verweij: ‘Voor dit soort zaken richten we in onze servicecenter opleidingsruimten en praktijk- en demonstratieruimten in. Dichter op de schilder zitten, een kwestie van tijd.’

 

Foto:
Hendrik-Jan Verweij: ‘Niet alleen technische benaderen, maar uitleggen waar we voor staan’

Foto: HvG


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Minister Keijzer op BouwBeurs: ‘Meer, sneller en beter bouwen’

De Bouwpraktijk opent vestiging in Barendrecht

Puts nieuwe topman van OTTO Work Force

HJL Groep uit Havelte is nu ERM-gecertificeerd