Ga naar hoofdinhoud

‘Een “Mercedes”’ voor iedereen’


Creativiteit kan de schilderondernemer niet ontzegd worden. Ook niet op het gebied van bedrijfswageninrichting. De schilder timmert en construeert er vaak vrolijk op los. Bedrijfswageninrichter Bott, bekend als de Mercedes onder de bedrijfswageninrichters, snapt dit en brengt speciaal voor dit doel de stalen Uno-serie op de markt. Die moet je dan wel zelf inbouwen. Eerlijk is eerlijk.

 

Bedrijfswageninrichter Bott is vooral bekend van de professionele bedrijfswageninrichtingen voor de bussen van (elektrotechnische) installatiebedrijven, modulair op te bouwen voor het veilig vervoeren van allerlei materialen. ‘De Mercedes onder de bedrijfswageninrichtingen’, vertelt Richard Vissers van BusinBedrijf.nl, de webshop van Van den Born Carrosserie uit Waalwijk. ‘Qua prijsklasse liggen de bedrijfswageninrichtingen van Bott in het hoogste segment. Schilders kiezen daarom vaak voor alternatieven, vaak voor een houten inrichting, en niet in de laatste plaats, voor een zelf bedachte en ontworpen, meestal, houten constructie.’

 

Exclusief voor BusinBedrijf heeft Bott nu het zelfbouwpakket Bott Uno op de markt gebracht. ‘Een sterke stalen constructie die elke doe-het-zelver in kan bouwen. Qua vakindeling, de grootte, hoogte of qua aantal lades voor klein materiaal, door de klant zelf te bepalen. Kun je een Ikea-gast in elkaar zetten, dan levert de inbouw hiervan ook geen problemen op’, weet Vissers. ‘Bovendien een stuk veiliger. Ik heb de crashtests van Bott gezien. Dan weegt een houten inrichting niet op tegen een stalen inrichting, kan ik je vertellen.’

 

Voor de inbouw van de kast wordt een vloer- en wandbetimmering geadviseerd, een grondplaat en zijwand. ‘Aangepast aan de maatvoering van het automerk. Onze eerste vraag is dan ook altijd: het merk en type auto. Ook bij bestelling op onze webshop is dat de eerste filter.’

 

Meestal is die betimmering van hout en een betonplex vloer.De zijwand is van 5½mm geperst hout. ‘Maar tegenwoordig zijn er ook zijwanden van grijs polypropyleen, lichter en sterker dan hout.’

 

Volgens Vissers komt door deze manier van inbouwen een professionele inrichting binnen het bereik van het kleine schildersbedrijf en van de zzp’er. ‘Een “Mercedes” voor iedereen. Een sterke professionele stalen inrichting van hoge kwaliteit voor de prijs van hout. Het verschil tussen bijvoorbeeld de Bott Vario-lijn met een vergelijkbare vakindeling en de Bott Uno-lijn, waar we het hier over hebben, ligt op ongeveer 50 procent. De tegelwijsheid “kwaliteit hoeft niet duur te zijn” gaat hier op. De term past niet bij een merk als Bott, maar we hebben het hier echt over een budgettopper.’

 

Foto:

Richard Vissers: ‘Kun je een Ikea-kast in elkaar zetten, dan levert deze inbouw ook geen problemen op’


Van Doorn kiest voor elektrische glasbus

Grondstoffenschaarste plaagt verfindustrie, VVVF luidt noodklok

Drie op de tien bestelauto’s gebruikt in bouw

Zilveren auto steeds populairder