Ga naar hoofdinhoud

Hoe duurzaam denkt de klant?


Duurzaam in de schildersector kun je op verschillende manieren definiëren. Bijvoorbeeld duurzaamheid uitgedrukt in een zolang mogelijke onderhoudsvrije periode of duurzaamheid in termen van het gebruik van milieuvriendelijke materialen. Wat betekent duurzaam voor opdrachtgevers?

Onderzoeksbureau in de bouw USP Marketing Consultancy vroeg het in opdracht van Schildersvak.nl aan huurders en kopers van woningen. Bijna de helft van de woonconsumenten (47%) geeft aan dat duurzaam voor beide definities geldt. Gemiddeld 24% geeft aan dat duurzaam vooral staat voor een zo lang mogelijke onderhoudsperiode en gemiddeld 15% definieert duurzaam als een zo milieuvriendelijke verfkeuze.

schildersvaktrend 2

Maar welke vorm van duurzaamheid vindt de woonconsument nu het belangrijkst? Dan verliest de milieuvriendelijke verfkeuze (gemiddeld 15%) het van een zo lang mogelijke onderhoudsperiode (36%); ruim een derde van huurders en kopers (37%) vindt beide aspecten van duurzaamheid belangrijk .

Wel geeft gemiddeld 14% van zowel huurders als kopers aan dat de interesse voor meer milieuvriendelijke verven groeit. Nog eens 19% zegt er steeds meer in positieve zin over te horen. Gemiddeld 9% zegt bij een volgende onderhoudsbeurt voor een milieuvriendelijk verfsysteem te kiezen.

schildersvaktrend 3

 

Eén reactie op “Hoe duurzaam denkt de klant?

  • Richard Hoogstraten | Blauw Vlas duurzaam schilderwerk

    Uit dit onderzoek blijkt maar weer eens de verwarring over het woord “duurzaam”. Gaat de verf lang mee of is de verf milieuvriendelijk? Gelukkig is dit in de praktijk geen keuze, er is gewoon milieuvriendelijke verf die lang meegaat! Maar is dit dan dubbel duurzaam?

Reacties zijn uitgeschakeld.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan


Naar archief >