Ga naar hoofdinhoud

Kleurenmarketing: schilder kan adviseren


Hoewel kleur een verschijnsel is dat weinig vastigheid geeft (bestaat er
wel één kleur?), wordt er toch volop marketing mee bedreven. Vooral door de
verffabrikanten. Dit kan op consumenten én schilderbedrijven verwarrend werken.

Kleurdeskundige
Jos Peperkamp legt dat uit en geeft tips hoe de schilder hier op in kan
spelen.

Hetzelfde
gebouw ziet er op een ander tijdstip totaal anders uit. Een kwestie van (onder
andere) lichtintensiteit en lichtval. Het feit dat we toch altijd dezelfde
kleuren denken te zien is te danken aan een zeer krachtig psychologisch
verschijnsel dat kleurconstantie wordt genoemd.
 
Download het pdf-bestand en lees verder »

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan


Naar archief >