Ga naar hoofdinhoud

Prijsdruk


In opdracht van SchildersVakkrant onderzocht USP Marketing Consultancy hoe de schilderondernemer prijsdruk ervaart bij het uitvoeren van zijn ondernemerschap. Op die vraag was een bijna volmondig ‘ja’ te horen. Slechts gemiddeld 14% vindt van niet, maar gemiddeld 86% vindt van wel. Nu kan die prijsdruk soms hoog en soms laag zijn. Over het algemeen zijn er tussen de verschillende typen schildersbedrijven niet zo heel veel verschillen te bespeuren. Het grote verschil dient zich pas aan bij een hoge prijsdruk. Die wordt door 28% van de grotere schildersbedrijven ervaren tegen 10% van de kleinere schildersbedrijven tot slechts 4% van de zzp’ers.

Een hoge prijs is iets heel anders dan het ervaren van prijsdruk. Sterker nog, een lage prijs vanuit het perspectief van een schilder kan door een opdrachtgever als een veel te hoge prijs aangemerkt worden.

prijsdruk

Deze vraag maakt deel uit van een groter onderzoek over ‘prijs en kwaliteit’ en staat in de uitgave van SchildersVakkrant die op 9 september 2011 verschijnt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan


Naar archief >