Ga naar hoofdinhoud

Reparatiemiddelen uit een spuitbus


Aan het aloude vul-, plamuur en afwerkingsproductenmerk Bolivia zijn twee nieuwe producten toegevoegd. Spuitbussen dit keer, met spackspray en isoleerverf. ‘Het was nog een hele uitdaging om de spray precies goed te krijgen’, vertelt marketeer Fred van den Hoek.

 

Gigantisch assortiment producten en merknamen

Vraag naar wie er achter het merk Bolivia zit en je komt terecht in een wirwar van namen. Niet dat er iets geheim is, maar de Pearl Paint Groep met haar subdivisies Bleko Chemie, Bichemie Coatings en Rolith Chemicals brengen nu eenmaal een gigantisch assortiment producten en merknamen op de markt. Dat zijn voor het grootste gedeelte, waar het de professionele schildersmarkt betreft, probleemoplossers. Zoals de meeste producten van Avis of van Rolith. Maar ook de parketlakken en -oliën van Trae Lyx komen uit dezelfde stal als Bolivia. Fred van den Hoek presenteert een gloednieuwe folder die het complete assortiment van Bolivia bevat. Daar zitten ronduit traditionele producten bij zoals kwastplamuur, om houtsoorten met grove poriën af te plamuren, maar ook tal van reparatiepasta’s voor allerhande ondergronden. Tamelijk nieuw zijn de houtrotreparatiemiddelen Bolivia Houtrotstop en Bolivia Houtrotvuller. Helemaal nieuw zijn de Spackspray en de Isoleerspray.

 

Isoleerspray

De isoleerspray is bedoeld voor het aanpakken van plaatselijke vervuilingen, bijvoorbeeld van roet, rook of vocht, die niet met dekkend schilderwerk zijn weg te werken. Het gaat om het snel plaatselijk bijwerken. Uiteraard is de spray overschilderbaar.

 

Spackerspray

Ook bij de Spackspray lag de uitdaging bij het verspuiten. ‘Heel veel plafonds van woningen in Nederland hebben een spacklaag’, weet Van den Hoek. ‘Raakt die beschadigd, dan is spacklaag niet goed met reparatiemiddel te repareren. Je krijgt dan immers een glad stukje tussen de korrels. Vandaar deze Spackspray. De kunst is om de korrelige gipsstructuur niet in de bus te laten klonteren, bij het verstuiven vergaand te laten vernevelen en bij het neerkomen op de ondergrond precies zo korrelig te laten zijn als de bedoeling is.’ Daarin is Bolivia prima geslaagd. De bussen van 500 ml moeten ongeveer 12 euro gaan kosten en kunnen een tijd mee. ‘De schilder kan zo’n bus altijd bij zich hebben en er kleine oppervlaktes meer bewerken. We hebben gemerkt dat dat het beste gaat als je draaiende bewegingen maakt. Helemaal slim is om een kartonnetje te nemen, dat naast het plekje te houden, de beweging op het karton te beginnen om dan op de ondergrond over te gaan.’ De bussen blijven jarenlang bruikbaar. ‘Wel altijd na gebruik even op zijn kop houden en schoon spuiten’, zegt Van den Hoek. ‘Zoals bij alle spuitbussen.’

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Minister Keijzer op BouwBeurs: ‘Meer, sneller en beter bouwen’

Verfproducent CIN neemt Hempel Industrial in Kampen over

Zonneverf voorziet elektrische auto’s van brandstof

Nieuwe Van Wijhe-conceptverf: BIOmotion70

Sik-locomotor Aalsmeer gaat paasbest de kerst in


Naar archief >