Ga naar hoofdinhoud

Vertrouwen in schilder beperkt


Vaak lezen we over mooie voorbeelden van het onvoorwaardelijke vertrouwen in de schilder bij afwezigheid van de woonconsumenten (huurders en kopers). Er is ook een andere werkelijkheid: de omgekeerde.

Gemiddeld ruim 1 op de vijf heeft alle vertrouwen in schilders en geeft ze onvoorwaardelijk de sleutel waarbij woningbezitters (27%) meer vertouwen in de schilder blijken te hebben dan de huurder (17%). Gemiddeld ruim meer dan de helft van huurders en kopers (57%) geeft aan altijd aanwezig te blijven wanneer de schilder aan het werk is. Ook hier lijkt de huurder (64%) wantrouwiger dan de koper (51%). Wellicht heeft het te maken met een betere vertrouwensband die een koper met een schildersbedrijf heeft in tegenstelling tot de huurder die voor buitenschilderwerk vaak aangewezen is op het door de verhuurder aangesteld schildersbedrijf.

svk 1

Wel treft gemiddeld 60% van de woonconsument maatregelen door kwetsbare spullen weg te zetten dan wel af te dekken. Ruim een derde (35%) vertouwt de schilder en laat dat aan hen over.

De schilder moet er zich wel van bewust zijn dat ondanks het dwingende advies de ramen een paar uren open te laten staan, gemiddeld 1% ze toch weer sluit en 18% van de klanten dat ook doet wanneer ze weg moeten. Omgekeerd zorgt gemiddeld ruim de helft van de kopers en huurders dat er iemand in huis oplet.

svk 2

Voor schilders zal het niet nieuw in de oren klinken: gemiddeld de meeste woonconsumenten (67%) vinden het prima wanneer u om half acht wilt beginnen met uw werk; dan kunnen ze u nog even spreken voordat ze zelf naar hun werk gaan. Maar toch schrikt een op de vijf klanten daar wel van: ‘dan ontwaken we net’ (huurders 24%; kopers 17%). Toch iets om rekening mee te houden.

svk4


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan