Ga naar hoofdinhoud

‘Vooral de levertijden terugbrengen’


Alles draait om glas bij Timmers BV in Oosterhout, of het nu om glas zelf gaat, om glasbeslag of om glasartikelen. ‘Dat was eigenlijk altijd al zo, maar dan vanuit verschillende bedrijven. Nu is alles gebundeld: één adres voor de snelle levering van álle glasbenodigdheden en voor advies’, vertelt directeur Corné Timmers, ‘We zijn er voor de hele keten waaronder het schilders-, glas- en onderhoudsbedrijf, dus ook voor de zzp’er.’

 

Timmers BV is een samenvoeging van de bedrijven Peter Timmers Handelsonderneming (specialiteit hardglas), Lanti (glasbeslag) en Glasartikelen.nl (glasbenodigdheden).

Hjalmar Bakker, als productspecialist verantwoordelijk voor Glasartikelen.nl: ‘Deze afdeling past exact in de strategie om de klant alles, maar dan ook alles, bij zijn glaswerk via de webshop te kunnen leveren: glaslatten, kitten, glasband, stel- en steunblokjes, ventilatiesystemen, gereedschap, noem maar op.’

 

En toch, wat je misschien zou verwachten, kom je in het bedrijf geen snijtafel tegen. Timmers: ‘We hebben hier geen productie. Dat is niet nodig vanwege de strakke lange termijnafspraken met onze leveranciers.’

 

Snelheid is daarbij van levensbelang. Timmers: ‘Dat betekent allereerst optimaal voorraadhoudend zijn. Vervolgens leveren onze rasteelwagens door heel de Benelux. Klanten weten straks op een uur nauwkeurig waar hun bestelling zich bevindt. Daar kunnen ze hun planning op afstemmen. Meestal binnen enkele dagen, maar wil de klant een bestelling morgen in huis hebben, dan schakelen we de pakketdienst in. Dat alles vraagt veel van de automatisering. Aan ons de taak om deze toegevoegde waarde waar te maken in de praktijk. De klant bepaalt of we daar in slagen.’

 

Daarbij valt op dat er geen onderscheid bestaat tussen een grote en een kleine bestelling. Bakker: ‘Een doosje stelblokjes is ons net zo lief. Wij kennen geen minimum bestelbedrag. We willen bij iedereen die maar iets met glaszetten van doen heeft, in beeld zijn. Want die zzp’er van nu beglaast wellicht straks met vier collega’s een fiks VvE-pand.’

 

Timmers: ‘Automatisering en internet is weliswaar onmisbaar, maar daarmee laten we onze oude waarden niet los. Bij twijfel en onwetendheid kunnen klanten altijd onze productspecialisten bellen. Zeker voor klanten waarvoor werken met glas geen alledaagse praktijk is. Denk aan vragen over maatvoering, overschilderbaarheid, productkeuze en veel meer. Daarmee verhogen we het kennisniveau in de sector.’

 

Voor Timmers maakt de verkoop aan het schilder-, glas-, en onderhoudsbedrijf een niet onaanzienlijk deel (30%) uit van de omzet van het bedrijf. Andere sectoren zijn vooral de gevel- en timmerindustrie en de glashandel. Om de sterke groei, vooral die van de glasartikelen, onbelemmerd door te kunnen laten gaan, zijn ze bij Timmers op dit moment een tweede pand aan het inrichten.

 

Foto:

Hjalmar Bakker (links) en Corné Timmers in de hal van het nieuw in te richten pand

 

Foto: HvG


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan