Ga naar hoofdinhoud

Werk aan de winkel voor schilderfranchises


In opdracht van SchildersVakkrant voerde USP Marketing Consultancy een onderzoek uit onder 512 woonconsumenten, waarvan er 117 huurder waren en 334 huiseigenaar (1 onbekend). Eén van de vragen ging over hoe bekend men is met de keurmerken in de schildersbranche. Er werden er een aantal genoemd. Ter controle werd één naam gebruikt die helemaal geen keurmerk is: Erkend Vakman. En juist déze naam scoorde het hoogst onder de respondenten: maar liefst 27 procent van de consumenten meende dit te herkennen. Verassende tweede was het Sikkens Huisschilderplan met een 14 procentscore, De AF-Erkenning en de Betere Schilder gaan gebroederlijk zij aan zij met 10 procent.

De naamsbekendheid onder consumenten van de belangrijkste franchise-organisaties in de schildersbranche is verassend laag. De door de redactie verzonnen ‘Erkend Vakman’ scoort verreweg het hoogst.

maar liefst 46 procent van de respondenten gaf aan geen enkel keurmerk voor de schildersbranche te kennen.

schildersvaktrend kl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan


Naar archief >