Ga naar hoofdinhoud

FB, wat moet ik ermee? (deel 1)


FB, wat moet ik ermee?
(deel 1)

Met FB bedoel ik FaceBook. Farrow & Ball leent zich vast ook voor een blog, maar ik ga het hebben over Facebook. Ik zie veel bedrijven worstelen met de vraag ‘wat moet ik er nu mee’. Het antwoord daarop is voor ieder mens en dus ook iedere schilder anders. Toch ga ik de komende weken deze vraag beantwoorden. Ben je het er niet mee eens hoor ik dat graag!

Als zelfstandig schilder:
Voor jou als zelfstandig ondernemer is Facebook de uitgelezen mogelijkheid om:

  1. in contact te blijven met je bestaande klanten
  2. in contact te komen met nieuwe klanten via je bestaande klanten
  3. te laten zien wat jij het liefste doet, zodat jouw klanten dat kunnen delen.

Voorbeeld:

je hebt bij klant X regulier sauswerk uitgevoerd. Bij klant Y heb je een prachtig behangetje geplakt. Je hebt klant Y gevraagd of je dit mocht plaatsen en dat mocht niet alleen, hij deelt ook jouw bericht. Klant X ziet niet alleen dat jij ook prachtig behang kan plakken, maar ziet ook nog eens een tevreden klant dat waarderen. En toevallig was zij net op zoek naar een apart behang voor in de babykamer. Zij vraagt jou dan ook, in de reactiemogelijkheid van Facebook, of je bij haar ook zo’n mooi behang wil plakken. Vervolgens zien de vrienden van Klant X dat weer! Als een steen in een vijver!

Facebook vijver klant
Steen in de digitale klantenvijver

Gevolgen:

Je potentiële klantenkring is een vijver en met Facebook gooi jij daar een steen in die een golf veroorzaakt. Hoe beter jouw update, hoe zwaarder de steen en groter de golf wordt!
Een van de mooiste voorbeelden wat social media waaronder Facebook kan betekenen, is het verhaal van Fabio Zaffagnini. Hij wilde de Foo Fighters naar zijn dorpje in Italie halen. En dat lukte hem zo!

In mijn volgende column deel 2. Wat kun je met Facebook als bedrijf met medewerkers met Facebook?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan

Muurschildering Studio Giftig wereldwijde topper

Daling aantal zzp’ers verder ingezet