Zo niet, dan heb je waarschijnlijk zo’n goedkope hosting site. Je weet wel, die waar veel reclame voor gemaakt wordt. Of een business-site. Er is een bekend Amerikaans gezegde: ‘If you pay peanuts, you get monkeys’. Dat betekent iets als: Als je niks betaalt, wordt het ook niks. En met zo’n goedkope website is het precies dat: kost niks, levert niks op. En dan kan het zelfs voorkomen dat je dus niet gevonden wordt op je eigen bedrijfsnaam.
Vezel of weefsel?
Moet je niet willen, toch? Wil je goed gevonden worden in Google, dan moet je dus in ieder geval beschikken over een website met fatsoenlijke hosting. Maar het is goed om het volgende te bedenken: vaak wordt er op iets anders gezocht dan wat jij denkt. Zoals met vakschilder en goedkope schilder. Maar ik ken er nog één: glasweefselbehang. Dat is één van de namen van deze bekende behangsoort. Maar op glasvezelbehang wordt 5 x zoveel gezocht maandelijks! Terwijl, bij mijn weten dan, deze naam niet klopt.
Vlies of glasvlies?
Glasvliesbehang dan? Kies maar vliesbehang, wordt 3,5 x zoveel op gezocht. Maar zoekvolume alleen is niet zaligmakend. Je moet ook kijken naar de concurrentie. En als schilder vooral naar de lokale concurrentie. Want zoekresultaten zijn steeds lokaler en preciezer. Logisch toch? Als iemand uit jouw gemeente een schilder zoekt, heeft diegene niets aan een schilder die aan de andere kant van het land gevestigd is.
Maar hoe kun je dit soort getallen vinden? En waar moet je dan op zoeken? Ik laat het je zien, op Facebook. Hopelijk tot straks!