Ga naar hoofdinhoud

Schilderen  + plannen = geld!


Heel plezierig dat veel schilders via onze poll laten weten nu al bezig te
zijn met de winterplanning. Maar… gaat dat verder dan het globaal inkleuren
van de weken rond de kerstvakantie? Door nu al naar materiaal en materieel te
kijken kan veel verdiend worden. En het schept rust voor iedereen.

Een heel goede vriend (hallo Alex!) bevindt zich sinds kort in Afghanistan. Tot mijn geruststelling zit-ie daar opgesloten in een bomvrije compound in Kaboel die hij bijna nooit mag verlaten. Wat doet-ie daar? Hij verzorgt een deel van de planning van de Navo-goederenvluchten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
‘Big Deal’ zul je denken: vluchtschemaatje opstellen en controleren of die dingen daadwerkelijk de lucht in gaan en weer neerkomen. Niet dus: verschillende landen en organisaties hebben recht op een deel of een sub-deel  van een vlucht, op laadruimte en op capaciteit.
 
Die verschillende landen hebben verschillende prioriteiten en verschillende taken te vervullen in het land. De Nato-kosten zijn hoog en moeten streng gemonitord worden.
Dat alles betekent een gigantisch uitgebreide operatie, uiteraard ondersteund door computers.
 
Hoe doet u uw winterplanning? Hangt u gekleurde kaartjes op een planbord en dat is dat? Of zet u de al ingevoerde projecten door in de planningsmodule , rekent u het werk helemaal door op mensen, uren en materieel?
 
Indien u dat laatste doet is een volgende stap heel eenvoudig: u laat uit de projectplanning rollen hoeveel mensen, klimmaterieel, verf en andere zaken u de komende maanden nodig hebt, en wat het in te schatten verfverbruik is.
Vervolgens stapt u nu, juist in deze tijd, naar uw uitzendbureau, uw grossier en uw steigerbouwer en opent de onderhandelingen .
 
Voordelen voor u: u kunt rustig onderhandelen, want u staat niet onder druk omdat u het materieel eingelijk gisteren nodig hebt, én u heeft nu al al het materieel besproken, en hoeft in de drukke tijd niet achteraan te sluiten. 
Voordelen voor de verhuurder en de grossier: ook zij staan niet onder druk, en kunnen de orders nu al inplannen en inboeken. Het is dus een win-win situatie die kan leiden tot aanzienlijke kostenreducties .
 
En wat zo leuk is: zoiets kunt u eigenlijk altíjd doen met een frequentie van, afhankelijk van de portefeuille, een paar maanden.
Onzin? Of doet u het misschien al jaren zo?  

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan