Ga naar hoofdinhoud

Schildersvakprijs 2016: de publieksprijs


Eén van de hoogtepunten voor ieder schildersbedrijf is genomineerd worden voor de Schildersvakprijs. Een nog grotere eer is deze prijs te winnen. Nu is de Schildersvakprijs een jury-prijs dus de invloed om deze te winnen door andere zaken dan gewoon een bijzonder en mooi project insturen zijn zeer beperkt. Goed, als ik de jury mocht ontvangen zou ik deze uiteraard zeer uitgebreid in de watten (proberen) te leggen. In tegenstelling tot andere prijzen is het echter geen kwestie van vooral zo lang mogelijk pecunia neertellen voor allerhande promotie-activiteiten. De hoofdredacteur heeft hier al eens uitgebreid bij stil gestaan.

Social media

Er is echter ook een publieksprijs te winnen. En hoewel deze voor de liefhebbers van ons mooie vak minder aansprekend is, is het wel een prijs. Een mooie prijs ook. Voor de buitenwereld net zo waardevol als die andere, misschien zelfs wel waardevoller. ‘Wij hebben zulke blije klanten en medewerkers dat wij met hun steun de Publieksprijs gewonnen hebben’. Stemmen voor de publieksprijs is eenvoudig. En als je je achterban kunt mobiliseren om te gaan stemmen, kan dat de doorslag geven in de uitslag. Dus ging ik vol verwachting kijken bij de finalisten. Ik had verwacht toch bij zeker de helft een forse aandacht te zien op social media. Social media is namelijk het middel om je achterban te mobiliseren.

Website

Daarnaast had ik erop gerekend dat alle deelnemers toch frontaal op hun website hun finaleplaats delen met de wereld. Dat is namelijk de plek om je finaleplek te verzilveren. Hoe mooi staat het als een klant op de website komt en gelijk ziet dat jij met jouw bedrijf deelneemt aan een belangrijke prijs? Denk je dat klanten die vervolgens contact opnemen nog puur naar de prijs kijken van jouw offerte? Dat ze nog twijfelen aan de kwaliteit?

nationaleschildersvakprijs2016Vakmannen en verkoop

Helaas blijkt dat vakmannen en verkopen nog steeds moeilijk samengaat. Eén, hooguit twee berichtjes op Facebook. Veel websites waar het niet op staat. Om over andere social media niet te spreken. Vooropgesteld: ik pleit niet voor een ‘GeenStijl’-achtige kaping van een verkiezing. Maar je website als reclamebord gebruiken en je social media gebruiken om je achterban te mobiliseren is gewoon simpelweg koopmanschap. Schilders houden duidelijk meer van vakmanschap.

Voorspelling

Uiteraard kan ik niet voorspellen wie er met de prijzen vandoor gaan. Ik durf wel een briefje mee te nemen met daarop mijn voorspelling van de publiekswinnaar. Ik zal dan live laten zien of mijn  voorspelling en de uitslag overeenkomen. Te volgen via mijn Facebook-bedrijfspagina op 1 november. En o ja, gaat allen stemmen!

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan