De klant heeft altijd gelijk. Maar, eerlijk gezegd, u ook!!
Ieder mens is een uniek exemplaar en zal daardoor elke gebeurtenis waarnemen en beoordelen op zijn manier. De misverstanden die hierdoor veroorzaakt worden zijn de belangrijkste oorzaken van alle menselijke problematiek.
Wereldwijd
Op dit moment zijn er, wereldwijd gezien, zo`n 6.446.132.000 waarnemingsvariaties op een willekeurige gebeurtenis mogelijk. Eigenlijk heel logisch dat uw klant anders tegen een “feit” aankijkt dan uzelf. Als u dit beseft kunt u aan de gang om het probleem recht te krijgen.
Stap eens in de positie en beleving van de ander en
bezie dezelfde affaire met zijn ogen. Dit is haast ondoenlijk, maar het proberen
alleen al, is een moedige stap voorwaarts. En mocht het een keer lukken, de
beloning volgt bijna direct; de opgekropte spanning zakt weg en er komt een
verlicht gevoel voor in de plaats. Voor “klant” kunt u ook echtgenoot, partner,
kind, moeder, baas, opzichter, collega, concurrent, leverancier, medewerker of
wie dan ook, invullen.
Geachte lezer, de beste wensen voor 2008.