Ga naar hoofdinhoud

Wachttijdreclame


Komt een schilder bij de groenteboer…staat ie ineens oog-in-oog met een van de winnaars van de nationale Schildersvakprijs. Op een tv-scherm weliswaar, maar toch. Precies tien seconden duurde de ontmoeting en toen was ie weer verdwenen. De snoet van Sander Snoeks herkende ik direct want vorige maand had ik hem nog geïnterviewd voor de papieren SchildersVakkrant.

 

Het is altijd leuk om te zien welk vervolg sommige winnaars geven aan de status die de SchildersVakprijs je biedt. Je zit een jaar lang op de troon en de publieke marketing mag je ten volle benutten. Van een van de vorige winnaars is mij bekend dat hij er zelfs een filmrol aan overgehouden heeft, dus ik bedoel maar.

Die flat screen tv-schermen zijn trouwens een niet meer weg te denken fenomeen in reclameland want je ziet ze werkelijk overal waar je even ‘in de wacht’ terecht komt. Bij onze groenteboer dus maar ook bij onze slager, mijn tandarts, de huisartsenpost, het gemeentehuis, het zwembad en ga zo maar door.

Om de aandacht vast te houden worden de reclames afgewisseld met wist-u-datjes en uiteraard het weerbericht. Mijn tandarts slaat dan weer een beetje door met goed bedoelde poetsadviezen die steevast gevolgd worden door satanische close-ups van reparatiewerk. En in de wachtkamer van de huisartsenpost ontdek je elke keer weer nieuwe manieren om zo snel mogelijk het eigen risico van je zorgpolis af te kunnen betalen.

Onze groenteboer is een aardige man en van het snijden van een uitje krijg je om andere redenen tranen in je ogen dan van het oeverloze geouwehoer van hem wanneer je er eentje probeert te kopen en misschien heeft ie daarom wel zo’n tv-scherm in zijn zaak.

Wachten is, als je de media moet geloven, een van de grote irritaties en de reclamebusiness weet daar als geen ander weer handig gebruik van te maken. Met de een zijn ongeduld wordt de ander zijn portemonnee weer gevuld..

Dat blijkt wel als je de website van Storeplay bezoekt die dit soort lokale reclamemogelijkheden verzorgd. Het kost een paar knaken maar je wordt herkend.

Schilderen is een vak en een beetje reclame hoort erbij.

 

 

Eén reactie op “Wachttijdreclame

  • klaasen

    een interview met sander snoeks is natuurlijk erg leuk dat is een bekende ,en je maakt voor jezelf reclame ,schilderen is een vak en een beetje reclame hoort erbij, maar wat heeft een groenteboer met ,n uitje nu met het schildersvak te maken ,ik hoop dat u ook eens reclame maakt over schilders die voor een karig loontje hun broodje moeten verdienen, en u toont geen respect voor de groenteboer die je maar moet aanhoren over oeverloze geouwehoer over ,n uitje, zo zullen er wel meer zaken zijn die u irritant vind ,
    jammer dat de blogs van u vaak gaan over zaken die totaal niets met het schildervakmanschap te maken heeft ,u schrijft toch blogs waar de schilder dagelijks mee te maken heeft ? u bent toch de man van de praktijk ? dat schrijft u zelf ,maar doet er niets mee ,jammer dat een schilderbedrijf die in de redactie zit .niet met volle aandacht de dagelijkse beslommeringen en leuke dingen beschrijft die in de PRAKTIJK voorkomen en uitgelicht worden, zodat de schilders daar daadwerkelijk iets aan hebben ,of word ik nu persoonlijk ?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan