Ga naar hoofdinhoud

Timing is everything! Winterschilders en Big Data.


Johan Cruyff zei het al: ‘je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken.’ Waarheid als een koe. Wat heeft dat nu met de winterschilder te maken? Als jij weet wanneer de klant op zoek gaat naar de winterschilder, is dat hét moment om te zorgen dat jouw bedrijf in beeld is. Maar hoe doe je dat? Precies op het goede moment starten met je winterschilder uitingen?

Ervaring

Uiteraard speelt ervaring een grote rol bij het bepalen wanneer van start te gaan met de campagne om winterwerk binnen te halen. Ik zie sommige schildersbedrijven dan ook al bezig met winterwerk binnenhalen. Voorbeelden daarvan zijn: ‘de zomer en herfst zitten vol, maar de komende winter is er nog tijd. Dus vraag nu uw winterschilder aan.’ Of: ‘U krijgt nu een kortingsbon voor winterschilderwerk als wij een offerte mogen maken voor het buitenschilderwerk’. Maar had u voor de timing van een winterschilder-campagne al eens aan Big Data gedacht?

Big Data Winterschilder

Big Data is toch iets voor multinationals en tech-bedrijven? Dat is slechts gedeeltelijk waar. Steeds meer Big Data worden ter beschikking gesteld van iedere gebruiker. Google doet dat bijvoorbeeld. Facebook doet het ook als u een bedrijfspagina hebt. Het belang van een bedrijfspagina legde ik vorige week al uit. De mogelijkheid om Big Data via Facebook te gebruiken wordt onderwerp van een ander blog. Vandaag Google en dan wel Google Trends.

Google Trends en andere trends

Google Trends laat zien wat er op dit moment trending is. U kunt ook voor bepaalde zoekopdrachten nakijken wanneer deze vaak gezocht worden. Neem bijvoorbeeld het woord ‘winterschilder’:

Big Data Social Paint winterschilder campagne social media
2011
Big Data Social Paint winterschilder campagne social media
2012
Big Data Social Paint winterschilder campagne social media
2013
Big Data Social Paint winterschilder campagne social media
2014
Big Data Social Paint winterschilder campagne social media
2015

Als we goed kijken, zien we dat de belangstelling gaat toenemen van begin september. Het beste is dus om te zorgen dat u net na de bouwvak uw campagne klaar heeft. Dan is uw timing namelijk perfect!

 

Vorige week: Gevaarlijke fout op Facebook
Volgende week: de top 10 verfmerken van Nederland online.
Suggesties? Opmerkingen? Laat ze achter!

Eén reactie op “Timing is everything! Winterschilders en Big Data.

  • Francesco scrive:L’articolo è veramente interessante ed istruttivo….Solo un piccolo appunto….sul calcolo Bolletta…Se mi hai fatto cambiare le lampadine da 100 Watt a 20 Watt …avrò un fabbisiogno giornaliero di 0,240 kWh (anche senza impianto fotovoltaico)0,240 [fabbisogno giornaliero medio in kWh] x 0,25 [costo kWh] x 365 [giorni] = 21,90 €PS: hai qualche dritta su siti per comprare il materiale a prezzi contenuti ?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035

Baan Twente wederom beste Mercedes-Benz Van ProCenter

Oostveen overgenomen door Hoogstraten Haarzuilens

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

Soudal slaat vleugels uit naar Japan