In het verleden had ik hiervoor al het luisterboek van Hülsmann (2018), Maak je naam onvergetelijk – Uitgeverij Haystack, afgespeeld. Natuurlijk hoefde ik de tips uit het boek niet te volgen, zo moeilijk kon het toch niet zijn? Ik liep al twee jaar lang met een bedrijfsnaam in mijn hoofd, voor het geval dat het ervan zou komen: Sirvaez. Stond mooi, een beetje avontuurlijk en uit te spreken als ‘surface’ of ‘surveys’. De Engelse woorden voor respectievelijk ‘oppervlakte’ en ‘conditiebepalingen’. Ik zou me dan profileren als Sir Vaez, ‘meneer Vaez voor al uw conditiebepalingen en uitvoeringsinspecties.’
Een maand voor de start van mijn eenmanszaak legde ik de bedrijfsnaam voor aan mijn vrouw. Zij was niet enthousiast. Sprak de naam ook totaal anders uit dan ik me had voorgesteld: ‘Sirvaas’. Ik was natuurlijk van mening dat dit kwam doordat ze niet in ons inspectiewerk zat en daarom de gedachte erachter niet begreep.
We kwamen tot een mooi compromis. Ik appte een bevriend inspecteur de bedrijfsnaam die dan een geluidsfragment zou terugsturen waarin hij de bedrijfsnaam zou uitspreken. Vol vertrouwen ging ik deze onderhandeling in. Met opnieuw een ‘Sirvaas’ als resultaat. Toch maar op zoek naar een andere naam dus.
Ik speelde het luisterboek nogmaals af en volgde de aanwijzing ‘gebruik chatGPT’. Ik gaf de opdracht ‘Bedenk een bedrijfsnaam voor conditiebepalingen en uitvoeringsinspecties.’ Wat het uiteindelijk is geworden? Condispect. Saai misschien, maar het zegt precies wat ik doe en bleek een unieke, nog niet bestaande naam in onze branche. Inmiddels heb ik een eigen website, e-mailadres, apparatuur en mooie ideeën.
Een vraag voor Robert Meuleman? Mailen kan naar info@condispect.nl