Ga naar hoofdinhoud

Zoek je eigen klant


‘Rijke klanten, ik begrijp ze niet’, en: ‘voor particulieren is een
schilderbeurt vaak een heel ingrijpende gebeurtenis’. Twee uitspraken van
schilders over hetzelfde onderwerp: de persoonlijkheid van de klant,
maar ook die van jezelf.

Dat van die rijke klanten, dat is van mede-blogger Bas
Burema (ik kan het alleen even niet meer terugvinden, sorry Bas). Hij beperkt zich heel bewust tot tweeverdieners en tamelijk welgestelden. In de villawijken rond zijn Brabantse dorp zul je hem dus niet snel aantreffen. Verstandig, lijkt me. Want zoals ik Bas ken is het een deskundige schilder die graag over zijn vak vertelt en tevens een man die zich niet snel opzij laat zetten. Prima kwaliteiten. 
 
En ik ken ook schildersbedrijven die wél onder de rijken vertoeven. GB Schilders, schildersbedrijf van het Jaar 2005 is er zo één. Ook heel deskundige schilders. Met bovendien een extreme servicegerichtheid: wil de directeur een keer per week in zijn kantoor en moet dat kantoor dan helemaal ontruimd zijn? Voor GB geen probleem… Bas zou gaan steigeren. Zeker weten.
 
Dat van die particulieren die een schilderbeurt een hele onderneming vinden is een uitspraak in de nieuwe SchildersVakkrant, en is afkomstig van starter John Hausman: hij was het zat om voor een baas gooi- en smijtwerk te doen en legt zich op de particulier toe. Hij wil graag aandacht geven, en zoekt dus ook klanten die aan die aandacht behoefte hebben.
 
Nu ben ik ervan overtuigd dat je persoonlijkheid sowieso bepaalde mensen aantrekt of juist afstoot. Een groot deel van uw klanten is dus waarschijnlijk al klant bij u vanwege hoe u bent. Maar vraag u eens af waarom u altijd wrijvingen hebt met een bepaald soort klanten. Zou dat ook iets met uzelf te maken kunnen hebben, en zijn er dan conclusies aan te verbinden, zoals Bas doet?
Volgens mij werkt dat een stuk rustiger.
  
 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Woningtrends 2025: meer isolatieglas, minder schilderwerk

Goudhaantje heeft nieuwe ambassadeur

Vier miljoen voor onderhoud Brabantse rijksmonumenten

Altrex wint Fitting Award voor duurzaamheid op BouwBeurs

PPG verlengt Colorful Communities tot en met 2035