Deze paletten, schrijft AkzoNobel in een ronkend persbericht, zijn namelijk ook ontwikkeld voor de ruimtevaart, automobielindustrie en voor consumentenelektronica. Voor binnenshuis komt Akzo’s Global Aesthetic Center, dat jaarlijks kleuronderzoek en trendanalyse uitvoert, met vier passende concepten bij Bright Skies. Deze bieden een combinatie van zachte, neutrale tinten en vrolijke, felle tinten, belooft het Nederlandse bedrijf.
De modekleuren zijn door AkzoNobel tevens toepasbaar gemaakt voor zijn bedrijfsonderdelen Automotive & Speciality Coatings, Coil & Extrusion Coatings, Powder Coatings en Wood Coatings. En het kan niet op, want óók voor metalen meubilair, huishoudelijke apparaten, kasten, vloeren, bouwmateriaal en architectuur zijn speciaal aangepaste kleurpaletten ontwikkeld.
De kleurspecialisten van ’s werelds een-na-grootste verfproducent menen dat ‘we behoefte hebben aan open ruimte, frisse lucht, groene landschappen en een nieuw begin’, zinspelend op de coronaperiode waarin mensen aan huis waren gekluisterd. Heleen van Gent, creatief directeur van het Global Aesthetic Center, doet er nog een schepje bovenop: ‘Bright Skies weerspiegelt de grenzeloze lucht om ons heen en biedt ons de ruimte om een nieuwe invulling te geven aan de rol van ons huis, de natuur, de kunsten en de verhalen in ons leven.’
Meer informatie over de kleur van het jaar is te vinden op deze website en via sociale media te volgen onder de noemer #CF22. Onder andere Flexa brengt Bright Skies op de Nederlandse markt.