Er is een groeiende vraag in de EV-markt naar coatings met een hoge diëlektrische sterkte om de veiligheid van accusystemen te vergroten, stelt de chemiereus.
De divisie Powder Coatings van AkzoNobel business springt nu op deze marktvraag in door een oplossing te creëren waarmee afnemers de vereiste laagdikte kunnen bereiken met slechts één applicatie, wat de efficiëntie en productiviteit helpt te verhogen.
Innovatief
De nieuwe technologie, ontwikkeld door het poedercoatingmerk Resicoat van AkzoNobel, is geschikt voor onderdelen van accusystemen zoals koelplaten, zijplaten en accudeksels (behuizingen).
De coating biedt, volgens AkzoNobel, ook weerstand tegen thermische schokken, onderdompeling in water en chemicaliën.
“We hebben een innovatieve technologie ontwikkeld die voorziet in een duidelijke behoefte binnen de industrie en helpt de veiligheid te verbeteren”, zegt Jeff Jirak, directeur van de Powder Coatings business van AkzoNobel, desgevraagd.
“Onze noviteit is een belangrijke doorbraak die ervoor zorgt dat afnemers niet langer twee of meer keer hoeven te spuiten om de juiste dikte te bereiken voor het leveren van een hoge diëlektrische sterkte.”
“Dankzij tientallen jaren aan kennis en non-stop innovatie begrijpen we hoe uitzonderlijke poedercoatings, gecombineerd met de juiste applicatietechniek, kunnen zorgen voor consistente elektrische isolatie gedurende de hele levensduur van belangrijke componenten van het EV-batterijsysteem”, vervolgt Jirak.
Resicoat
Door de jaren heen heeft het poedercoatingmerk Resicoat een goede reputatie opgebouwd bij projecten overal ter wereld. Resicoat wordt vooral gebruikt voor elektrische isolatie en beschermt leidingen, kleppen, koppelstukken en wapening langdurig tegen corrosie.
Het merk Resicoat wordt sinds 1971 op de markt werd gebracht door Resicoat GmbH, dat werd opgericht door Robert Bosch GmbH en Akzo Coatings GmbH. In 1992 werd Resicoat onderdeel van Akzo Coatings GmbH en wordt sindsdien op verschillende locaties wereldwijd geproduceerd.