Het Sikkens duurzaamheidswiel, met zes verschillende thema’s, helpt de schilder om de juiste keuze te maken als het gaat om onder andere langdurige bescherming, minder afval en gezondheid en welzijn, aldus de verffabrikant. Daarnaast staan ook belangrijke keurmerken centraal om duidelijk aan te geven aan welke duurzame voorwaarden deze producten voldoen.
‘People. Planet. Paint.’
Het Sikkens duurzaamheidswiel is een van de tools die de nieuwe AkzoNobel aanpak ‘People. Planet. Paint.’ ondersteunen en waarmee duurzaamheids-voordelen nog transparanter en zichtbaarder zijn voor klanten, stelt AkzoNobel in een persbericht.
“Bij AkzoNobel geloven we dat het creëren van een duurzame toekomst vooral moet worden gerealiseerd door daadwerkelijke acties. Dit maken we nu tastbaar voor onze Sikkens-klanten, door duidelijk aan te geven waar ze samen met ons duurzame voordelen uit kunnen halen. Elk verfblik, elk contract en elke samenwerking ondertekenen wij met een duurzame handtekening van Sikkens”, aldus Raymond de la Court, Directeur van de AkzoNobel Decorative Paints business Benelux.
Duurzame oplossingen
Naast grote doelen, zoals als het bedrijf 100 procent CO2-neutraal maken in 2050, staan duurzame oplossingen voor de klant centraal. Bijvoorbeeld het verlengen van de levensduur van producten, die daardoor minder onderhoud nodig hebben, of het reduceren van afval. Dit laatst is niet alleen goed voor het milieu, maar biedt ook financiële voordelen voor de professionele schilder.
![](https://www.schildersvak.nl/wp-content/uploads/2020/01/Sikkens_Duurzaamheidsaanpak.jpg)
Meer weten over de nieuwe Sikkens aanpak voor duurzaamheid? Klik hier.
Uitstekend initiatief of de gebruikers bewust te maken dat duurzaamheid in het belang is van ons allemaal.
Echter onze visie is dat je het niet ingewikkelder moet maken dan het is en gebruikers gewoon een product moet bieden dat voldoet aan die duurzaamheidsambitie.
De verf industrie is dat eigenlijk ook wel verplicht.
Omdat het kan, bieden wij een biobased verfpakket met een prestatie die je mag verwachten van een pot verf. Niet duurder. Wel veel groener. En héél fijn in verwerking. De schilder wil ook wat nietwaar?
Aan de klant de keuze.
Een groene groet.
Tikfoutje; …om de gebruikers bewust te maken….