Elma, dat schildersbenodigdheden levert aan de (professionele) doe-het-zelver, is het eerste merk dat Arvas in de portefeuille heeft. Het Noord-Brabantse bedrijf beweegt zich met name in de bouw- en afbouwbranche. De onderneming, sinds 1 januari actief, zegt haar klanten ‘complete merkconcepten’ te bieden en ondersteuning op het gebied van verkoop, marketing, logistiek en winkelinrichting.
De overname is opvallend aangezien een viertal grossiers begin deze maand het eigen non-paintmerk Flocx introduceerde om in te springen op het verdwijnen van Elma. Van dat laatste is dus geen sprake en brandmanager Joris van den Elsen laat desgevraagd weten dat Arvas, al vóór het bestaan van Flocx bekend werd, bezig was Elma in te lijven. ‘Elma is een sterk merk waarop veel consumenten maar ook professionals vertrouwen. Door deze overname kunnen groothandels hun klanten optimaal blijven bedienen.’
Arvas schrijft in een persbericht dat een team ervaren specialisten in de schilders- en stukadoorsbranche klaarstaat om klanten van dienst te zijn. Zij mogen volgens ditzelfde bericht rekenen op betrouwbaarheid, snelle levering en kwaliteit.